Gissa position

Inga bra svar hittills.
Den efterfrågade sjön aanas svagt till höger om sjön i mitten.
 

Bilagor

  • P1010457.jpg
    P1010457.jpg
    17.9 KB · Visningar: 471
Försöker med en ny ledtråd.
I högra kanten på den första bilden, #8683, kan man aana en fjällstuga som allmänheten får övernatta i, mot betalning. Samma stuga syns lite bättre på bilden i #8684.
 
Ny ledtråd.
Fjällstugan vid daana sjö är inte lilamarkerad på Fjällkartan (vilket den borde vara(?)) till skillnad från fjällstugan som ligger en halv dagsmarsch söder ut.
Mvh/RN
 
Ny ledtråd.
Mellan den lilamarkerade fjällstugan en halv dagsmarsch söder om sjön och sjön går en rösad stig (ej ledmarkerad). Denna stig har använts av vissa som vandrat gröna bandet.
 

Bilagor

  • P1010469.jpg
    P1010469.jpg
    29.9 KB · Visningar: 340
Många ledtrådar nu.......kanske du menar sjön Daarnege strax söder om Skalmodal i Västerbottenfjällen?

Flera ledtrådar stämmer, men jag får inte flygbilden att passa riktigt.
 
Ja, nu blev det helt rätt, bra!

Mina avsiktliga ledtrådar:
- "Den efterfrågade sjön aanas svagt..." - Avsiktligt felstavat aanas med anspelning på Daarnege.

- "...även om jag nu råkat passera gränsen." - Kortet i #8689 är taget på norska sidan av gränsen, söder om sjön Bliehrehke/Daningen.

- "Samma stuga syns lite bättre på bilden i #8684" och "Fjällstugan vid daana sjö är inte lilamarkerad på Fjällkartan (vilket den borde vara(?))" - Se: http://www.lansstyrelsen.se/vasterb...v/stugor-i-fjallen/Pages/daningendarneke.aspx

- "Denna stig har använts av vissa som vandrat gröna bandet." - Se: http://letrek.se/grona-bandet-2013/
(Dag 29: Åtnikstugan – Riksröse 209A 29 km)


Vänligen
Rickard
 
Dina subtila ledtrådar var helt bortkastade på mig. Jag tyckte bara att du slarvade väl mycket med stavningen.......

Så nästa bild. Vem behöver mobiltäckning när det finns så här fin service i fjällen? Var står telefonkiosken?
 

Bilagor

  • Foto0130.jpg
    Foto0130.jpg
    51.7 KB · Visningar: 336
Har ingen fin bild på hand, därför lösa jag inte. ;)
Har själv varit på plats för drygt fira veckor sen, när var du där?
Var det kanske du jag träffade mitt i ingenstans?

Henning
 
Ingen aning egentligen men jag gissar på Jämtland.

Har dock inte ännu studerat kartor för att se vart det finns telefoner på fjället. I somras kunde jag dock konstatera att den (nöd) telefon som finns utsatt på kartan i Ljusliden inte fungerar (ledningarna borttagna) - vilket kan vara olyckligt om det händer en olycka.
Fungerade denna telefon?

Mvh/RN
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.