Gissa position

Hmm...
ett rätt av tre,
då är det nog sydost som är rätt
Vastenjaure från Baktegiesjavrasj
den mörka landtungan i bakgrunden är Duibbenjargga

/Hans
 
Går man upp i den lilla dalen mitt i bilden och fortsätter framåt en bit så leds man snart tillbaks ner till huvuddalen igen, vilket kan vara en trevlig alternativväg för den som inte vill gå efter alla andra.

För er som inte riktigt minns var Peter har vandrat så rör det sig om en av de senare turerna som han har lagt ut dagbok för på sin hemsida. Av någon anledning så saknar vi dock dagböcker från de senaste åren...

Hann inte, men hade klurat ut dalen i vart fall.

Livet blir så fullt ibland. Hoppas kunna uppdatera med Kebne 2010 och Sarek 2011 någon gång i vinter i vart fall.

Peter P.
 
Rätt!

Jag tror det är Virihaure plåtat från Dijddervagge i närheten av Padjelantaleden. Ön är i så fall Stuorsuoloj.

Calle

Sjön i förgrunden är den som sträcker sig från Padjelantaleden rakt mot punkten 711. Leden finns således ett par hundra meter snett bakåt åt vänster i förhållande till den här bilden.
 
Nästa bild är 29 år gammal och inte så värst bra kvalitet...
...men varifrån har jag plåtat och vilka två fjäll syns i bilden?

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_47.jpg
    IMGF_47.jpg
    46 KB · Visningar: 457
Det är väl Åreskutan längst bak, ungefär från Anarishållet. Höjdryggen framför skulle därmed kunna vara Fangvalen, i vilket fall du nog står på eller i närheten av Kraapa. Det får i alla fall bli den inledande gissningen.
 
Rätt

Det är väl Åreskutan längst bak, ungefär från Anarishållet. Höjdryggen framför skulle därmed kunna vara Fangvalen, i vilket fall du nog står på eller i närheten av Kraapa. Det får i alla fall bli den inledande gissningen.

Det här var en straffspark i öppet mål för dig Kalle! Åreskutan och Fangvalen är det och jag stod på Kraapa när jag plåtade.

Calle
 
Jag tror att vi är strax ovanför Alesjaurestugorna (Durkkečohkka) och ser delar av Mårmamassivet och Bogičohkka i bakgrunden med Unna Visttasčohkka som sluttar upp åt höger.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.