Gissa position

Det är korrekt! :cool:

Bilagor

• IMG_0504.jpg
    IMG_0504.jpg
    47 KB · Visningar: 497
Det var ju kul

att en gissning från en som aldrg varit i Sarek gick hem.

Då blir det min tur.

Bild #2486 föreställer laviner

Var är bilden tagen?

Thure

Bilagor

• lavin.jpg
    lavin.jpg
    214.9 KB · Visningar: 507

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ledtråd #2486

På bilden nedan ses bl a ett järvspår. Bilden är tagen på det fjäll där lavinerna gått på #2486.

Thure

Bilagor

• IMG_6101.JPG
    IMG_6101.JPG
    89.5 KB · Visningar: 437
På första bilden står du i närheten av Olån och tittar över mot Långfjället. Lavinerna gick på sluttningen ner mot Grövelsjöns nordöstra strand. På andra bilden står ni på Långfjället och man skymtar bergen inne i Norge och Linnévägen runt grövelsjön på sydvästra sidan.

Nu är bildbollen din.

Thure

OK, men jag har tyvärr haveri på min hemdator och svårt att komma åt bilder. Här är dock en där man kan skymta en fjällsida i bakgrunden. Vart är vi påväg?

För tio poäng: Från ett misslyckat toppförsök är vi på väg mot tredje världen.

Bilagor

• navigera.jpg
    navigera.jpg
    31.8 KB · Visningar: 377
Senast ändrad:
Tycker att

bilden påminner om dörrarna i Jämtlandsfjällen. Lunndörren på väg mot Santa? Din ledtråd med tredje världen får mig att tänka på ettortnamn som finns både i svenska fjällen och i tredje världen någonstans.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips