Gissa position

...Jamen, är det inte på motsatta sidan där ifrån Ikesjaurehållet till, i branten, där innan man går ner mot det där lite sumpigare stället man tar båten ifrån..(om den nu må komma..?)
Kolla samma bild här.. Fast på natten.

Bilagor

• F1010006.jpg
    F1010006.jpg
    15.6 KB · Visningar: 348
Nog ser det ut att vara samma plats - men, jag lovar, det är inte Mavasjaure!

Men det är, å andra sidan, inte särskilt långt därifrån heller...

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
:(Kan det va åt andra hållet då? Att bilden är mot Pieskejaure? Det hela blir nu ju virrigt.. Man vet ju inte var man egentligen vänder sig när man plåtar dessa vyer vad det verkar..
Jag borde anställa någon som katalogiserar mina bilder..börjar jag märka.. Rätt ställe, men jag gissar fel...och får inte ihop det här på nått vis..
Har för mig jag tältade här.. Det var sent på kvällen.. Det var en brant.. Kan det vara röran av öar bort mot Jungasuolo?.

Nu blev det helt rätt :) Bilden är tagen uppifrån sluttningen av Sullunåjvve en bit ovanför leden, ner mot Pieskehaure, närmare bestämt mot Áhkárisluokta och Juonasuoloj.

Här är ett ihopklippt panorama som innehåller bilden och lite till:

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    8.9 KB · Visningar: 503
Lurifax!

Det där borde man ju sett med en gång...

Bilden passar märkligt bra in i min panoramabild precis till vänster om mitt tidigare utsnitt fotat från lite längre ner i backen!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.