Gissa position

Fjället i bakgrunden verkar bekant och nästa gissning blir Gåsen och tältplatsen bör då ligga någonstans strax norr om Storforsen.
Calle
 
#1978

Fjället är västra Bunnerstöten och tältplatsen tror jag ligger söder om Lillulvåfjället sydväst om Tjallingen.

Thure
 
Är vi NV om Tjallingklumpen och tittar på Västra bunnerstöten?

Fjället är västra Bunnerstöten och tältplatsen tror jag ligger söder om Lillulvåfjället sydväst om Tjallingen.

Nu tror jag harpalten stöp. Det är Västra Bunnerstöten som reser sig där bak och tältet står något/några hundratal meter från bron över Tjallingån, på den södra sidan. Sommarleden mot Gåsen passerar alldeles intill.
 
Minnet är lite

dåligt beträffande om jag postat den här bilden tidigare.

Vad ser vi i bild # 1999 och var är fotografen placerad?

Thure
 

Bilagor

  • PICT0007.jpg
    PICT0007.jpg
    34.3 KB · Visningar: 321
dåligt beträffande om jag postat den här bilden tidigare.

Vad ser vi i bild # 1999 och var är fotografen placerad?

Thure
Vild gissning: Mot Stora Ulvåfjället från nånstans väster om Storulvån i sluttningarna mot Getryggen.
Varför? Sluttningen mot Ulvåfjället ser på kartan ut att vara rätt småkuperad ut, kanske är det de vackra åsarna på kors och tvärs vi ser?
 
Oj, tvåtusen inlägg! Jag minns då larsl tog första stapplande steget och lade upp en bild på Sourva. Tänk vad tiden har gått och vad många bilder det gissats på sedan dess. Det är nästan så att jag fäller en tår.

Men jag föreslår att vi firar detta jubileum med denna bild:
IMG_1274.jpg
Vad ser vi, var är vi?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.