Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En sådan gissning var förstås väntad eftersom jag gjort inlägg om att jag skulle dit i somras. Men det är fel. Det är i rätt område, men det där nere är faktiskt en jokk.
Nu blir det intressant eftersom @materazzi s gissning består av en gissa position från motsatt håll. Frågan är, är det rätt vy? Det är svårt för mig att säga eftersom jag själv inte gått på andra sidan.
Det är inte helt omöjligt. Jag har ett vattenfall och snö/glaciär ovanför mig, men sikten uppåt begränsas av en brant fjällsida. Detta var vad jag såg:
Hyfsat sprut på vattnet här. Kängavtagning krävdes. Men jag hade precis tagit mig upp ur det drygaste videpartiet på hela den här fjällsidan, så det var bara inte tal om att gå nedåt igen...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer