Gissa position

Får väl komma med en gissning för att sätta igång…

Ser ut att bilden är tagen någon stans på Rahkolahko i Västra Padjelanta. Kanske i närheten av Rahkovarasj?

/ Stefan
 
Jag tror att det är närheten av Slugga och vattnet bakom berget är Suorvajaure.

Det är fel.

Vi är alltså någorlunda i riktning mot fjällen på föregående bild, mot solnedgång, 500 m från Sarek, och indikation finns med zoomen - tips: vattnen, inte vattnet.

Jag är helt säker på att flera av er nu kan hitta platsen utifrån fjällkonturerna till höger och vänster i bild. Mellan dem ska man inte vada.

Vi är på en liten och inte välbesökt hylla, där blir det mer gissning, men som sagt 500 m från Sarek.

Fram med kartan nu! :)
 
Får väl komma med en gissning för att sätta igång…

Ser ut att bilden är tagen någon stans på Rahkolahko i Västra Padjelanta. Kanske i närheten av Rahkovarasj?

/ Stefan

Din gissning kom visst samtidigt som jag svarade. Men det är fel.

Som sagt riktning mot fjäll på föregående bild (-isch) och solnedgång, 500 m från Sarek.

Padjelanta finns i bild. Men vi är inte där.
 
500 meter från Sarek? Svårt men kanske vi ska utgå från norra gränsen? Mot Áhkká? Med Padjelanta i väster? Det finns några småsjöar vid Rákkasoalgge, i så fall syns Gisuris till vänster och en del av Áhkkás sluttning till höger. Långt bort skymtar Kutjaure.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.