Gissa position Stockholms län

Nåt var bekant men jag kunde inte svaret förrän jag råkade passera platsen. Letade med Google earth utmed de stora trafiklederna men tänkte mera på fabriks/ kommersiella byggnader än lägenhetshus när jag spanade.

Var är bilden nedan tagen?

Thure

20240427_125601.jpg
 
Hej igen i Stockholm!

Jo, Jag gick med mina hundar på träning ute på Kaknäs med dressyrkurser där. Att ha en lydig hund är ju A & O inom friluftsliv. Är nu inne på min tredje Buhund…

Det här ser ju mer ut som en avancerad sk. agilitybana(!?) Men Kaknäs är det ju inte!

Snarare då sätter jag då min tro till att det är i Ågesta: Stockholms Södra Brukshundsklubb. Invid SCC stationen.
hälsar Anders.
 
Mycket konstnärligt. Av högsta klass. 😊 Jag försöker höja och skärpa observationsförmågan hos dom gissande!

Jag hade ’två trådar på gång’ så, i den ena skulle det vara naturen som formgivare-Rauk på Gotland- och i den andre skulle vara av människohand…alltså en staty i stan. Två flugor om än olika... i en smäll.

Den här är mycket central i staden..dock inte Bellman! Det finns för övrigt ingen Bellman på Skeppsholmen.. Den här finns dock nära Skeppsholmen….:giggle:
 
Exakt!
Jag står på Skeppsbron och ser statyn ifrån baksidan! Helt rätt.
Saker har således framsidor och baksidor. Vi ser ofta bara det vi lärt oss se utifrån minnet. Förmågan att koppla något till synes obekannt till något välkänt är otroligt svårt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.