Gissa position Stockholms län

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Det är en del hinder som trädstammar har jag noterat häromåret. Nån som vet?

Här en paddelbild. Var?

Thure
20210104_232101.png

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Kanske Kvarnbacken. Jag ser NO fasaden på Örby Slott Vietnams ambassad, hotellet vid Älvsjömässan höghusen vid Hagsätra/Rågsved.

Thure

Med Örby slott i mitten och Scandic Älvsjömässan i bakgrunden så hamnar vi öster om just Örby Slott. Efter lite kartstudier så är jag ganska säker på att du står på kullen mellan Julitavägen och Sjöholmsvägen.

EDIT: Var tvåa på den bollen ser jag nu, slagen med en noslängd av Thure. :)

Senast ändrad:
Antar att det är rätt eftersom Lasse kom till samma fotoplats.

Nästa bild är förmodligen lite svårare. Fotograferat från en inte så frekventerad vandringsled men jag tror att åtminstone seasteel vandrat här.

Thure
134875782_3569120459830812_6232746965968783612_o.jpg

Snyggt att ta den så enkelt Ringblom!
Det är alltså Åvaviken i bild med norra stranden till vänster.

Var så god med ny bild.

Thure

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.