Gissa position Stockholms län

Spontant känns det som att ni valde utsikt åt rätt håll :)

Vi provar denna bild som jag hoppas är riktigt svår.... En anonym raststuga någonstans, men var?
432.jpg

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ängsö NP tror jag inte det är, återstår Tyresta. Kändast vandringsled är Sörmlandsleden, men Kustleden kanske också är känd. Jag går på Sörmlandsleden. Då hittar jag en namnlös sjö strax västen om Grändalsjön som kan passa in på ledtråden. Ca 2 km söder om Nyfors.
Exakt denna typ av raststuga har jag sett på andra ställen i landet. Kanske funnits till salu som byggsats eller ritning.

Jag har sneglat på området kring Lycksjön med Google Earth. Men inte sett denna byggnad som kanske är nybyggd.

Gissar på Svartsjön.

Thure

Namnlösa sjöar i den trakten är det inte gott om. Den söder om Tyresta by och norr om Övre Hammarby? På Tyrestas karta står Lingonliden öster om den sjön.

Namnlösa sjöar i den trakten är det inte gott om. Den söder om Tyresta by och norr om Övre Hammarby? På Tyrestas karta står Lingonliden öster om den sjön.
Stämmer bra det Lars. Vi var på svampjakt när det närmade sig fikadags. Och då ramlade vi plötsligt på denna lilla raststuga mycket överraskande. Den är inte utmärkt på någon karta vad jag kunnat se.
Det finns många ridstigar i området så kanske är det ridskolan i Hammarby som byggt stugan?

Bollen går över till dig.

Jag gissar att raststugan ligger i östra änden av sjön, dit det gå en enkel väg. Stämmer det?
Ny bild, vilken rastplats är kalven på väg till?
Rastplats med kalv.JPG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips