Gissa position Stockholms län

Spontant känns det som att ni valde utsikt åt rätt håll :)

Vi provar denna bild som jag hoppas är riktigt svår.... En anonym raststuga någonstans, men var?
432.jpg
 
Ängsö NP tror jag inte det är, återstår Tyresta. Kändast vandringsled är Sörmlandsleden, men Kustleden kanske också är känd. Jag går på Sörmlandsleden. Då hittar jag en namnlös sjö strax västen om Grändalsjön som kan passa in på ledtråden. Ca 2 km söder om Nyfors.
Exakt denna typ av raststuga har jag sett på andra ställen i landet. Kanske funnits till salu som byggsats eller ritning.
 
Jag har sneglat på området kring Lycksjön med Google Earth. Men inte sett denna byggnad som kanske är nybyggd.

Gissar på Svartsjön.

Thure
 
Namnlösa sjöar i den trakten är det inte gott om. Den söder om Tyresta by och norr om Övre Hammarby? På Tyrestas karta står Lingonliden öster om den sjön.
 
Namnlösa sjöar i den trakten är det inte gott om. Den söder om Tyresta by och norr om Övre Hammarby? På Tyrestas karta står Lingonliden öster om den sjön.
Stämmer bra det Lars. Vi var på svampjakt när det närmade sig fikadags. Och då ramlade vi plötsligt på denna lilla raststuga mycket överraskande. Den är inte utmärkt på någon karta vad jag kunnat se.
Det finns många ridstigar i området så kanske är det ridskolan i Hammarby som byggt stugan?

Bollen går över till dig.
 
Jag gissar att raststugan ligger i östra änden av sjön, dit det gå en enkel väg. Stämmer det?
Ny bild, vilken rastplats är kalven på väg till?
Rastplats med kalv.JPG
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.