Gissa position Stockholms län

Nu blev det rätt. Visst skymtas Ågestabron i bakgrunden och fotot togs igår vid strax före 19 precis öster om båtbryggorna vid Ågestagården.
 
Du är inte så långt bort från platsen Lasse. Det är ett inre skärgårdsvatten. Husen ligger på en ö med bra vägkommunikationer till Stockholm. Betydligt närmare fågelvägen än vattenvägen från Baggen och Erstaviken.

Thure
 
Senast ändrad:
Du är tillräckligt nära för att jag skall ge rätt. Strax norr om Mörtnäs,Älgbacken.JPG bilden tagen mot Älgbacken. Värmdö kommun växer rätt ordentligt och jag tycker man kan diskutera exploateringsgraden, husplaceringarna och arkitekturen lite. Bilden här från googlemaps.

Thure
 
Så klart, det var ju därför jag tyckte jag kände igen mig. Jag har ju bekanta som bor på andra sidan Västerviken, upp mot Solbacken. :) Jag håller med om exploateringen i Värmdö, det byggs överallt. Men det gäller många Stockholms-kommuner å andra sidan. Bor ju själv i Haninge kommun och där håller man på för fullt att slutföra Vega-staden, en ny stadsdel med bostäder för 10 000 personer. När jag flyttade till kommunen var det skog och enstaka sommarstugor av enklare standard som låg där.

Saknar bild just för stunden så jag får avvakta några dagar. Fritt fram för annan hugad person att lägga in en bildgåta alltså.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.