Gissa position Stockholms län

Jag har bara varit där med kajak och segelbåt. Jag har inte tillgång till någon bild, och är inte i länet, så jag kan inte heller ta någon bild.

Så varsågod, fritt fram för den hugade!
 
Då kör jag en, inte en friluftsbild.
Nu ökar vi med en dimension. Här räcker inte med en plats utan jag vill också ha ett datum för att godkänna rätt svar.




20191224_114515.jpg
 
Rolig och annorlunda bild. Kändes nästan hopplös först, men steg för steg så tror jag att jag löst den.
Bör vara runt jul då några har tomteluvor på sig. Flitig förekomst av Hammarby-färger. Jag tycker mig känna igen huset i övre högra hörnet från mina år som boende på Södermalm.
Alltså, du är vid Nacka-statyn vid hörnet Brännerigatan/Katarina Barngata. Datumet bör vara Nackas födelsedag, dvs Julafton. År kan jag däremot inte gissa på, men det var en snöfattig December 2019, så det får bli min chansning,
 
Smart Lasse S! Hade en känsla av att det var någonstans på söder, och borde kanske känt igen mig då jag bodde på Brännerigatan på 1970- och 80-talet.
 
När jag tittar en gång till på bilden så ser jag ett par höghus på högra stranden. Då tänker jag på Magelungen t ex från vägbron (Ågestabron).

Thure
 
Det kan vara vid bron till Farstanäset eller väster därom och då är det höghusen i Fagersjö som syns på bilden. Stämmer i så fall också med den rikliga förekomsten av vattenväxter i den här grunda NV viken av Magelungen.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...