Gissa position Stockholms län

Behövs inga ledtrådar. Det är Stiftelsen Tyrestaskogens förvaltningskontor. Bilden tagen en natt när jag gick ”vargvakt”. När en varg sommaren 2017 slagit tre av Tyrestas får vaktades fåren nattetid tills ”vargsäkra” elstängsel (fem trådar på rätt höjd) byggts runt alla hagar. Kameran på stativ, lång exponeringstid och pannlampsljus på fåren.
Din tur Lasse.
 
Ibland är det inte fel att gå på första känslan. Varghysterin minns jag. Trots att jag knallar runt i Tyresta mer eller mindre dagligen så var jag inte orolig för egen del. Men hade likväl tänkt ut en strategi utifall jag skulle möta vargen.
Tyvärr fick jag bara se den på bild.

Dags för ny bild, var och vad är detta?
1.jpg
 
Jag återanvänder ett tidigare motiv en snart 12 år gammal bild
augusti 08 421.jpg
. Var står fotografen och vilken ö finns i bortre delen av bilden?

Thure
 
Min första tanke var att det är stadshuset och Expressen-skrapan som syns i fonden. Men efter lite kartletande får jag inte ihop det. Men jag gissar ändock på det, och då står du kanske på Kungshatt och ön är Fågelön.
 
Skärgården är inte min hemmaarena. Men vi gissar vilt. Kanske är du längst norrut på Ornö, vid Fisklösan/Ornöhuvud och fotar mot Dalarö. Ön skulle då kunna vara Genböte. Detta resonemang bygger på att du skriver fri horsiont till "höger", och inte åt "öster". eftersom höger i fotot är norr på kartan så är det en lång fri horisont åt det hållet sett från norra Ornö.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.