Gissa position Stockholms län

Hällmarksslingan är rätt, ca 500 meter väster ut från Bylslätt. Jag tror det är ristningen som avses med ”R” på Tyresta egen karta. Ny gåta Lasse!
A93CDA09-C9F6-44C3-86E0-3552ACD111D5.jpeg
 
Det hade nästan varit lite pinsamt om jag missat den bildgåtan. Den delen av Tyresta är ju nästan som mitt andra vardagsrum :)

Ny bild, samma fråga: Var är fotografen?
101.jpg
 
Stenarna påminner om stensättning/skeppssättning vid Jordbro gravfält men där är det mera träd på bilderna jag hittar på nätet. Är det där ändå?

Thure
 
Jordbro Gravfält stämmer bra. Det är många träd där, men i mitten finns denna öppna äng som fotot visar.

Din tur Thure.
 
Där hade jag lite tur. Trodde egentligen inte på Jordbro gravfält. Men det är ett fantasieggande ställe väl värt ett besök.

Nu kommer en bild från den 15 mars 2013. Start för en härlig utskärstur från en klassisk utgångspunkt i norra skärgärden. Var?

Thure
MJP1030200.JPG
 
Bromskär, två färjor öster om Furusund, Därifrån är ett inte långt att skrinna till Norröra. Skrinnade därifrån senast 3/2 2013, till Möja.
 
Så rätt Lars.

Bromskär på Blidö med Svartlögafjärden och utskärgårdarna där utanför. Det går turbåt från Bromskär på somrarna till inspelningsplatsen för TV-produktionen Saltkråkan, Norröra.

Din tur varsågod med ny bild.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...