Gissa position Stockholms län

Ser ut som någon försvarsanläggning från tidigt 1900-tal. Så varför inte någon del av "korvlinjen". Men vilken? Jag gissar på Lännafortet.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Värnet nedanför Måndalshöjden är helt rätt Thure.

Och jag blir lika barnsligt förtjust varje gång jag springer på ett gammalt värn ute i markerna. Och även förvånad över hur många gamla värn som finns kvar!

Anrik plats för en annan typ av friluftsliv. Plåtat från isen. Var ligger denna byggnad dvs vad heter ön?

Thure

Bilagor

• P1010376.jpg
    P1010376.jpg
    48.6 KB · Visningar: 238
Annorlunda tema på nästa bild. Frågan är på vilken större skärgårdsö som denna bild är tagen. Mig veterligen är det den enda skärgårdsön i Stockholms län som hyser denna växt som har sitt naturliga ursprung i Nordamerika. Vilken är ön?

Bilagor

• P1040138.jpg
    P1040138.jpg
    104.6 KB · Visningar: 221
Jag väntar lite med att lägga in en bild då jag inte kommer att passa forumet så frekvent de närmaste dagarna. Vill någon annan lägga in en bild så var så god.

Thure

Två bilder får till att börja med försöka leda er på rätt spår. En ögrupp kan räcka som svar.

Bilagor

• P1010404.jpg
    P1010404.jpg
    93.1 KB · Visningar: 175
  • P1010407.jpg
    P1010407.jpg
    95.1 KB · Visningar: 160

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg