Gissa position Stockholms län

Hm

Karlberg eller Näsbypark tror jag inte stämmer så bra med bilden. I1 eller Ing1? Bägge tänkbara med tanke på topografin i bilden men de har väl inte haft tyngdpunkt på utbildning av officerare i första hand.

Vällinge hemvärnsbefälsutbildning är väl också möjligt. Skulle det kunna vara Bornsjön man ser med t ex Norsborg eller Alby i fjärran?

Thure

Frälsningsarmen

har också officerare men var utbildas eller utbildades dem? Tänkte på Kaggeholm men det kanske är nån frikyrka vad säger NE?

Inte så mycket och Kaggeholm var visst pingströrelsen.

Men nu slår det mig att Frälsningsarmen har haft nåt vid
Magelungen. Google hjälper mig Ågesta folkhögskola.

Så då gissar jag på ett berg bredvid Ågesta friluftsgård och att det är Magelungen och kanske Högdalstoppen och Högdalen därbortom.

Thure

Populärt far

för många fritidsskeppare har vi här i bakgrunden. Var?

Thure

Bilagor

• P1020478.jpg
    P1020478.jpg
    36.5 KB · Visningar: 294

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.