Gissa position Stockholms län

Skoboraden

är räckan av öar mellan Långviksskär och Nämdö från Ormskär och Brunskär ned mot Gillinge och Villinge. Kanske ligger labyrinten nere på en ö nära Gillinge t ex Tordmulen.

Thure

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nu fick jag lära mig något nytt

Var kommer begreppet Storbroraden ifrån? Lite nyfiken.

Vad gäller platsen: Thure börjar komma tillräckligt nära så jag drar inte ut på det mer.
Norrholmskobbarna norr om Villinge är platsen. Lite svårt att komma iland iom att det är rejält grunt och stenigt men kobbarna är väl värda ett besök.

//Dag

Wikipedia

har en liten trevlig notis med karta. Här anges namnursprunget från ön Skogsboören som ligger i inloppet till naturhamnen vid Jungfruskär.

Hela raden är trevlig att paddla runt i. Men ha koll på fågelskydd och eldningsförbud i naturreservat.

Thure

Tror

att den här bilden är ganska lätt även om den är plåtad med en IPod.

Var är bilden tagen och vad ser vi?

Thure

Bilagor

• sjö.jpg
    sjö.jpg
    44.7 KB · Visningar: 349
Rätt Ringblom

Från ett berg vid NO hörnet i samband med att jag tog ett par Naturpassetkontroller med hunden.

Har du nån bild?

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips