Gissa position Stockholms län

Kan man tänka sig att det är Rönnskär, drygt en kilometer öster om Björkviks brygga som är ändhållplats för linje 428? Bilden är då tagen i sydostlig riktning...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Se där, jag tolkar det som att jag är tillräckligt nära för att vi ska komma vidare.. :)

Var är då det här?

kassa.jpg

Visst är det så... Bilden är tagen från Tranholmen bredvid 'Mördarbacken' mot Djursholm. I bakgrunden ser vi höghusen i Bergshamra.

Bostället i fråga #1050

som har samma namn som sjön har varit prästgård. För övrigt ett vackert exempel på 1720-talsarkitektur som fått renoveringspris.

Bilden är från en annan del av sjön än bostället.

Thure

Senast ändrad:
Hmm, det var inte mycket drag i den här tråden...

Har varit utomlands ett par dagar men vi får väl börja gissa någonstans.

Tänkte först på Brunnsviken för Solnas prästgård är ju från den tiden. Brunn = H2O.
Men det stämmer inte med terrängen utan jag tror att du är någonstans vid Hellasgården och Källtorpssjön. Käll = H2O.
Det gamla prästbostället skulle då vara Källtorps gård från 1720-talet som fick pris 2006.

Klurigt!

Rätt Stefan

bryggan ligger vid Hellasgården och Källtorpssjön. Jag har varit i fjällen i påsk och p g a datorstrul gick det inte att få till trådlöst brevband . Därav mitt sena svar.

Thure

Staty

Smyger in en bild från dagens paddling vore kul om någon vet något mer om föremålet ifråga och varför den finns där

5649406708_2fd51555cb.jpg

Söder Mälarstrand?

Ren gissning tråden behöver onekligen frekventare inlägg. Ni som tittar här då och då bidra med egna bilder.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips