Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En ledtråd är att vi sjösatt kajakerna vid en bilväg och att vi passerat en klaffbro/ vridbro med bilen nån mil innan vi sjösatte. Här har vi paddlar ett fåtal kilometer från sjösättningen.
Jag hugger på den första klaffbron jag kommer att tänka på: Danviksbron. Någon mil österut från den så hamnar vi i Baggensfjärden där det säkert går att sjösätta kanot från bilväg.
Söderut från Danviksbron? Efter febrilt letande på kartan hittar jag en klaffbro vid Färjudden, alltså mellan Tottnäs och Oxnö (väster om Nynäshamn). En dryg mil vidare söderut så hamnar man vid Ankarudden, längst ut på Torö.
Stämmer bra. Vi sjösatte där i närheten första bilden är tagen där farleden mot Dragets kanal viker av mot norr från farleden förbi Krokskär söder om Ankarudden som går i östlig riktning söder om Järflotta..
Thure, jag är djupt imponerad! Hur katten kunde du känna igen Klövberget så snabbt? Fotot är taget från eldplatsen vid Sisshammar i nordlig riktning mot just Klövberget.
Och jag som hade laddat med många ledtrådar eftersom jag trodde detta skulle ta ett tag. Jag måste nog börja leta lite svårare bilder tror jag....
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
2 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
5 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer