Gissa platser i Gästrikland

Försöker med en bild som inte Tobbe tar på direkten......


/Micke
 

Bilagor

  • M5.jpg
    M5.jpg
    77.1 KB · Visningar: 230
Så rätt så, en liten paviljong liggande ner mot badstranden.

Nästa bild......
 

Bilagor

  • m6.jpg
    m6.jpg
    76 KB · Visningar: 236
Nä, jag går bet. En cykelbana som ligger längs en större väg/gata mot vilken intilliggande hus har sina utfarter finns mig veterligen inte på så många ställen. Om man dessutom ska ha träd emellan cykelbanan och bilvägen så kan jag bara komma på Bönavägen, men där hittar jag inget som passar.

(har också gått igenom Hofors, Torsåker, Storvik, Kungsgården, Jäderfors, Österfärnebo, Bergby, Hille, Bomhus, Björke, Trödje, Ockelbo, Lingbo, m.fl. men hittar inget)
 
När jag tänker efter så behöver det inte vara en cykelväg, utan kan lika gärna vara en lokalgata parallell med huvudleden...
 
Antagandet att det är en cykelbana är helt riktigt.
Bilden är tagen ca 400 meter från en av mina tidigare bilder...


/Micke
 
Nu har du hittat rätt. Ett hus i området Källhagen i närheten av oljehamnen i Gävle. Jag tycker att huset ser ut som ett gammalt banvaktshus i stilen, kanske främst för de stora takutsprångens skull.

Nästa bild....
 

Bilagor

  • m7.jpg
    m7.jpg
    80.3 KB · Visningar: 227
Jag tror du har tagit bilden vid N60.676773° E17.103403°, och att det är kyrkogården vi ser på andra sidan Gavleån.
 
Tobbe har avgivit det rätta svaret, fotopositionen är ca tjugo meter längre västerut än angivet men det har jag överseende med. Återkommer med fler bilder......

/Micke
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.