Gissa leden

Här är utsikten från ledens standplats - på bilden klättras leden Zaphod Beeblebrox - en superled som saknar motstycke i hela Sverige! Fast å andra sidan, det kan en säga om vilken led som helst på Hykjeberg ...
 

Bilagor

  • IMG_5148.jpg
    IMG_5148.jpg
    49.5 KB · Visningar: 253
Svarar utan att ha varit där för å få lite liv i tråden, hem till byn?

Hört ryktas att klippan är läskig och sandbaggad
 
Korrekt!

Jag kan bekräfta att klippan är både läskig och sandsäck. Men det beror även på vad en menar med de två termerna. Läskig - absolut, men också underbar och äventyrlig.

Mina klätterupplevelser från Hyk är några av de rikaste jag någonsin har upplevt - brantheten, avsaknaden av hyllor(gör klättringen mer säker) och det faktum en ofta får klättra två meter i taget för att förstå och se var leden går - och var säkringarna finns. Fantastiskt!

Sandsäck ... äh, klippan är vad den är. Grader är oftast irrelevanta, på sin höjd en fingervisning. Jag uppmanar alla klättrare att åka dit och själva bilda sig en uppfattning. Min uppfattning är att det är att det är Sveriges enda klippa ... Visst, Bohus är fint, men det är sportklättring i jämförelse med Hyk ...

Nästa led!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.