Gissa leden

hmmm.... röd sandsten med tunna kvartsband... påminner om Wadi Rum i Jordanien, men lite för grönt på backen kanske?

Lite för många replag också, så det kanske är i USA trots allt.
 
Kan inte reglerna och vet inte om jag "får" slänga upp en bild men gör det ändå :)

OBS. Leden jag tänker på börjar i mitten och ej till höger som repen kan ge sken av.
 

Bilagor

  • 13567362_10153544154461816_7833415747765351295_n.jpg
    13567362_10153544154461816_7833415747765351295_n.jpg
    71.3 KB · Visningar: 616
Just så! En klassiker!

Tack! Då lägger jag upp nästa!

(Det är så det fungerar 86Fredrik... vinnaren lägger upp nästa bild)

Kontinent och Bergskedja till att börja med

Leden som efterfrågas passerar rakt genom taket under replaget i en av många anmärkningsvärda passager. Lednamnet för tanken till en fransk mejeriprodukt.

Extrapoäng för de som kan identifiera berget i bakgrunden, och nämna någon av lederna på det berget.
 

Bilagor

  • bildgata-1.jpg
    bildgata-1.jpg
    249.7 KB · Visningar: 596
Hejsan

Jag drar till med Atlasbergen i Marocko. Berget skulle kunna vara Oujdad med sin granne Taodjad i bakgrunden. Med lite googlande så kan jag dra fram två lednamn ur rockärmen dessutom, La Zebda som klättrarna befinner sig på och tex Rivières Poupres på grannen

Ordentligt höftat svar
 
Hejsan

Jag drar till med Atlasbergen i Marocko. Berget skulle kunna vara Oujdad med sin granne Taodjad i bakgrunden. Med lite googlande så kan jag dra fram två lednamn ur rockärmen dessutom, La Zebda som klättrarna befinner sig på och tex Rivières Poupres på grannen

Ordentligt höftat svar

Mestadels rätt.

Atlasbergen i Marocko är korrekt.

Berget är icke Oujdad, men det är Ta-Oujdad i bakgrunden.

Klättrarna är på femte replängden av Zebda.
http://www.lanochedelloro.com/monografs/taghia/re_sources7.html

Jag bedömer svaret som rätt. Din tur!
 
Otroligt :)

Har inte för vana att fota ute på klippan, men har iaf rotat fram ngt, inte helt enkelt, som ni kan gissa lös på. Stället är ett superfint trad-ställe och linjen är åt 6b-hållet. Lycka till

(Glöm inte att det finns en bild ovan att gissa på också, postad av 86Fredrik)

attachment.php
 
Otroligt :)

Har inte för vana att fota ute på klippan, men har iaf rotat fram ngt, inte helt enkelt, som ni kan gissa lös på. Stället är ett superfint trad-ställe och linjen är åt 6b-hållet. Lycka till

(Glöm inte att det finns en bild ovan att gissa på också, postad av 86Fredrik)

attachment.php

bilden syns inte.

86Fredriks bild ser ut som nåt farligt, engelskt...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...