Gissa leden

Jag hoppar in med en jag tror kan vara svår. Crag / område söker jag.
fdaoll.jpg

Ber om ursäkt för låååång frånvaro. Klippan är Dhiarizos / Kourtelorotsos, en av få riktigt utvecklade crags på Cypern, och troligen landets mest kända och välbesökta sportklippa.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Här en bild till på samma bumling som lär vara en av de största i Europa. Om ett par dagar skriver jag svaret och så får någon annan lägga ut så det inte stannar av :)

Bilagor

• sasso remenno.jpg
    sasso remenno.jpg
    108.4 KB · Visningar: 726
Rätt land men platsen ligger en bra bit längre åt ONO. Inte så spektakulära leder på detta "blocket" som Greenspit, men ser rätt häftigt när man ser det bredvid vägen.

Nu släpper jag den här bildgåtan så det blir lite snurr...

Det enorma blocket heter Sasso Remenno. Man passerar det på väg till fantastiska Val di Mello.

Fritt fram för bilder!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips