Gissa leden

Hej!

Känslosamma ekon från det förgångna. Jag tror och hoppas att vi kan förhålla oss till varann trots våra meningsskiljaktigheter.

Hur som helst, jag gissar också dolomiterna i brist på fantasi. När gåtan är löst lovar jag att posta en bild på en känd led!

Med vänliga hälsningar

Kaj

Det är Punta Emma i Rosengarten. Dülfer- eller Stegerführe.

Steger är rätt svar. Detta var vår uppvärmningstur. Bilden tagen där rampen tar slut och väggen tar vid. Vi gick komfortabelt på löpande säkringar hit upp. Men vanskligast var dock nedfarten, klurig att hitta. Tack och lov kunde vi ta rygg på några österrikare. Varsågod att lägga upp en ny bild.

/Örjan

Vi lämnar Dolomiterna. Bilden tagen av Robban Andersson.

Bilagor

• IMG_8492_Mygga_anders_Palm.jpg
    IMG_8492_Mygga_anders_Palm.jpg
    82.9 KB · Visningar: 386

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Nu har ni ringat in det mer o mer. Det är på Lofoten, dock inte Rom o Cola-väggen. Sjön som syns ser man visserligen även från den väggen. En gammal klassiker...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.