Gissa leden

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

avslut210607

Avslutat
Jag slänger in en ny bild..

Vilken klippa sitter denna klättrare på toppen av? Och vem är det?

Sjukt svårt att säga. Mike C? Gissningen bygger lite på kroppsbyggnad men mest på att klättraren på bilden har en bomullströja och jag tänker mig att Mike inte är allt för trollbunden av funktionsmaterialshysterin.

Edit:

Å andra sidan är racket för litet för att vara Mike. Kan det vara självaste Pecall?
 
Skarpt gissat monkey! Och helt rätt.
Bilden är ett par år gammal, Jag var i Stockholm några dagar och hookade med Mike och fick en fin liten guidning på grönbrink!

Vem hinner lägga upp ny bild först? Monkey eller kajan?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ja, jag tyckte jag kände igen snubben på bilden :)

Mike C? Gissningen bygger lite på kroppsbyggnad men mest på att klättraren på bilden har en bomullströja och jag tänker mig att Mike inte är allt för trollbunden av funktionsmaterialshysterin.
Finns det nått skönare att sätta på sig än en bomullströja efter en hård dag ute? På äventyr är ju morallen en mycket vikigt faktor, och att ta på sig en skön torr bommullströja är ju riktigt moralhöjande, specielt efter en kall blöt dag. Alltså fyller bomull en mycket viktigt moralhöjande funktion, och därmed kan klassas som en mycket viktig funktionsmatrial. Jag väljer bara att använda dessa funktionsplagg hela tiden, kanske inte alltid när den fyller sin funktion på bästa sätt, men det är ju helt i linje med alla andra som alltid har på sig sina :)
 
Ja, jag tyckte jag kände igen snubben på bilden :)


Finns det nått skönare att sätta på sig än en bomullströja efter en hård dag ute? På äventyr är ju morallen en mycket vikigt faktor, och att ta på sig en skön torr bommullströja är ju riktigt moralhöjande, specielt efter en kall blöt dag. Alltså fyller bomull en mycket viktigt moralhöjande funktion, och därmed kan klassas som en mycket viktig funktionsmatrial. Jag väljer bara att använda dessa funktionsplagg hela tiden, kanske inte alltid när den fyller sin funktion på bästa sätt, men det är ju helt i linje med alla andra som alltid har på sig sina :)

Protesterar högljutt eftersom jag förstås måste ingå i delmängden "alla andra". Jag använder ibland bomull, när man borde använda syntet, men sällan syntet när det inte är befogat. Dock är vi eniga i att bomull är skönt, men att syntet (eller möjligen syntet+ull) är bättre när man svettas.

Jag måste varna dig och be dig tänka dig noga för, innan du åter skriver "alla" resp. "alltid". Två mycket tydliga och potenta ord.
 
Jag måste varna dig och be dig tänka dig noga för, innan du åter skriver "alla" resp. "alltid". Två mycket tydliga och potenta ord.

"Alla som alltid bär funktionsplagg" är en betydligt snävare grupp än "Alla". För jag syftar bara på de som alltid bär funktionsplagg. Jag syftar viserligen på alla dem som alltid bär funjtionsplagg, men inte "alla" som i "alla oavsett om de alltid bär funktionsplagg eller inte". Det är nog du som behöver bli varnad för att inte tänka efter tillräckligt noga...

Tråden behöver nog en ny bild nu...
 
Och här kommer den

Hej!

Jag bjuder på en ny bild. Kalle F klättrar, jag knäpper.

/Örjan
 

Bilagor

  • PICT0015_small.jpg
    PICT0015_small.jpg
    243.5 KB · Visningar: 432
"Alla som alltid bär funktionsplagg" är en betydligt snävare grupp än "Alla". För jag syftar bara på de som alltid bär funktionsplagg. Jag syftar viserligen på alla dem som alltid bär funjtionsplagg, men inte "alla" som i "alla oavsett om de alltid bär funktionsplagg eller inte". Det är nog du som behöver bli varnad för att inte tänka efter tillräckligt noga...

Tråden behöver nog en ny bild nu...

Darn!!
(du räddas nog av ett uteblivet kommatecken)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.