Gissa leden

Gissning till #241

Hej!

Känner egentligen inte igen mig här. Fel årstid.
Tittar på klippan och på block i bakgrunden.
Får en känsla av Tunaberg, men mossan till vänster känns avig.
Så jag borde nog säga Ågelsjön.

//Örjan

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Johan, det är just det som är grejen, England är England och Wales är Wales, *Förenade kungadömena/UK* är England, Skottland, Wales och Nordirland.

Johan G., det såg dock väldigt torrt/tunt ut i kaminen på bilden, jag slår vad om att du inte njöt lika mycket när du ålade dig upp mot överhänget ;-)

Ska försöka få fatt på nån bild att posta under dagen....

Perhaps. Men England är England, oavsett om det skuttar kängurur nedanför lederna eller ej. :D

Perhaps. Men England är England, oavsett om det skuttar kängurur nedanför lederna eller ej. :D

Jag hoppas innerligt att hela småland sjunker ner östersjön.
Regionskillnaderna är på allvar i Storbrittanien. Ja tillomed på blodigt allvar i vissa delar, och då menar jag inte bildligt.

Så nu har jag en bild. Rätt färsk dessutom :)
Men än har jag inte lyckats skicka den :(

Bilagor

• Var_©ShawnBoye.jpg
    Var_©ShawnBoye.jpg
    119.7 KB · Visningar: 735
Jag hoppas innerligt att hela småland sjunker ner östersjön.
Regionskillnaderna är på allvar i Storbrittanien. Ja tillomed på blodigt allvar i vissa delar, och då menar jag inte bildligt.

Jag hoppas innerligt att du inte tar mig för en idiot. Självklart känner jag till gränsdispyterna i England.
Jag hoppas innerligt att du inte menar att hela Småland ska sjunka ner i Östersjön p.g.a en kille som skojar lite om England. Du kanske själv är Walesare, eller vadan denna plötsliga lojalitet med ett folk långt borta i ett annat land? En lojalitet så stark att du önskar livet ur stackars Karl-Oskar mä familj för att nån bara säger att Wales är England.

Bara för att tydliggöra lite så saxar (hehe) jag från det allsmäktiga och helt empiriska Wikipedia:

"England utgör tillsammans med Wales ett gemensamt judiciellt och administrativt system och därför ses England och Wales i vissa sammanhang som en entitet."

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips