Gissa leden

Bump

Bump!

Vi skakar liv i denna fenomenala tråd.

Leden på bild #205 är Gare au goret i Céüse i Frankrike.

Här kommer en ny då.

1 poäng för land
2 poäng för område/klippa/sektor
5 poäng för led
bonuspoäng för den som lyckas pricka sinnesstämning
 

Bilagor

  • ?.jpg
    ?.jpg
    59.5 KB · Visningar: 716
Ser Engelskt ut. Å tunnt, som Walk of life, kanske. (har man inte vart där, får man dra till med sånt man sett på film)

Sinnesstämningen är förmodligen nåt i stil med "jippie, jag vet att jag faller 20 meter in case of, och jag jag måste va galen som älskar det".
 
Gissning till #209

Hej!

Något Walesiskt över bilden (svart sten, stenbrott). Tunt och blankt. Gillar ju sva-klättring.

Sinnestämningen är som ofta på tunna leder där man är på gränsen till att kana av. En lätt skräckblandad förtjusning som växer med avståndet ned till säkringen.

Har inte varit där så jag vet inget om ledernas namn. Men jag hade helt säkert gillat stället.


######################### #175
I övrigt kan jag avslöja, eftersom gissningarna nästan uteblev, att min bild i inlägg #175 är leden Arete des Papillons i Chamonix. (Papillon = fjäril). En lätt (4+) men bitvis otroligt luftig led. 10 goda replängder med beghaglig anmarsch ifrån mellanstationen upp till Aig du Midi. Jag mådde dåligt denna dag (gick på penicillin efter en elak fästing i Bohuslän några veckor tidigare) och min kamrat Calle fick leda alla replängder. Tack! Skickar med en bild till ifrån en av de sista relängderna.
######################### #175

//Örjan
 

Bilagor

  • PICT1811.jpg
    PICT1811.jpg
    99.2 KB · Visningar: 717
Har inte ork att forska nät o rike runt för att hitta Robins led, men tror bilden är rätt gammal, inte ens jag klättrar längre med Dominator gen 2 ;)

#175, Ah, då är det ju på toppen av den där klyftan ungefär halvvägs, som nog är lättare att klättra i storskor :D


Hej!

Något Walesiskt över bilden (svart sten, stenbrott). Tunt och blankt. Gillar ju sva-klättring.

Sinnestämningen är som ofta på tunna leder där man är på gränsen till att kana av. En lätt skräckblandad förtjusning som växer med avståndet ned till säkringen.

Har inte varit där så jag vet inget om ledernas namn. Men jag hade helt säkert gillat stället.


######################### #175
I övrigt kan jag avslöja, eftersom gissningarna nästan uteblev, att min bild i inlägg #175 är leden Arete des Papillons i Chamonix. (Papillon = fjäril). En lätt (4+) men bitvis otroligt luftig led. 10 goda replängder med beghaglig anmarsch ifrån mellanstationen upp till Aig du Midi. Jag mådde dåligt denna dag (gick på penicillin efter en elak fästing i Bohuslän några veckor tidigare) och min kamrat Calle fick leda alla replängder. Tack! Skickar med en bild till ifrån en av de sista relängderna.
######################### #175

//Örjan
 
Håller med dig Johan, det ser engelskt ut. Åtminstone brittiskt, kanske Skottland eller Wales?

Llamberis Pass?

Området måste nästan garanterat ha ordet "Quarry" med i namnet! =)
 
Området måste nästan garanterat ha ordet "Quarry" med i namnet! =)

Såtillvida det inte är en stenstrand vi ser därnere...men somethingsomething-Quarry låter lagom Thatcheristiskt för min smak.
Nåja, på Land är svaret England,
på Område svarar vi alltså Wales,
på sinnesstämning är det förkortade svaret "Njutning". Som ju all klättring är, förr eller senare.
 
Ok. Det är storbrittanien
Område Wales.

men sen blir det gissning från mitt håll
Viviann quarry
comes the dervish

?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.