Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa leden
- Trådstartare Slan
- Start datum
Ceuse?
Eller åtminstone Frankrike?
Eller åtminstone Frankrike?
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Tyvärr ingen aning, har inte varit där.
Gissning till #209
Hej!
Något Walesiskt över bilden (svart sten, stenbrott). Tunt och blankt. Gillar ju sva-klättring.
Sinnestämningen är som ofta på tunna leder där man är på gränsen till att kana av. En lätt skräckblandad förtjusning som växer med avståndet ned till säkringen.
Har inte varit där så jag vet inget om ledernas namn. Men jag hade helt säkert gillat stället.
######################### #175
I övrigt kan jag avslöja, eftersom gissningarna nästan uteblev, att min bild i inlägg #175 är leden Arete des Papillons i Chamonix. (Papillon = fjäril). En lätt (4+) men bitvis otroligt luftig led. 10 goda replängder med beghaglig anmarsch ifrån mellanstationen upp till Aig du Midi. Jag mådde dåligt denna dag (gick på penicillin efter en elak fästing i Bohuslän några veckor tidigare) och min kamrat Calle fick leda alla replängder. Tack! Skickar med en bild till ifrån en av de sista relängderna.
//Örjan
Hej!
Något Walesiskt över bilden (svart sten, stenbrott). Tunt och blankt. Gillar ju sva-klättring.
Sinnestämningen är som ofta på tunna leder där man är på gränsen till att kana av. En lätt skräckblandad förtjusning som växer med avståndet ned till säkringen.
Har inte varit där så jag vet inget om ledernas namn. Men jag hade helt säkert gillat stället.
I övrigt kan jag avslöja, eftersom gissningarna nästan uteblev, att min bild i inlägg #175 är leden Arete des Papillons i Chamonix. (Papillon = fjäril). En lätt (4+) men bitvis otroligt luftig led. 10 goda replängder med beghaglig anmarsch ifrån mellanstationen upp till Aig du Midi. Jag mådde dåligt denna dag (gick på penicillin efter en elak fästing i Bohuslän några veckor tidigare) och min kamrat Calle fick leda alla replängder. Tack! Skickar med en bild till ifrån en av de sista relängderna.
//Örjan
Bilagor
Har inte ork att forska nät o rike runt för att hitta Robins led, men tror bilden är rätt gammal, inte ens jag klättrar längre med Dominator gen 2 
#175, Ah, då är det ju på toppen av den där klyftan ungefär halvvägs, som nog är lättare att klättra i storskor
#175, Ah, då är det ju på toppen av den där klyftan ungefär halvvägs, som nog är lättare att klättra i storskor
Hej!
//Örjan
Håller med dig Johan, det ser engelskt ut. Åtminstone brittiskt, kanske Skottland eller Wales?
Llamberis Pass?
Området måste nästan garanterat ha ordet "Quarry" med i namnet! =)
Llamberis Pass?
Såtillvida det inte är en stenstrand vi ser därnere...men somethingsomething-Quarry låter lagom Thatcheristiskt för min smak.
Nåja, på Land är svaret England,
på Område svarar vi alltså Wales,
på sinnesstämning är det förkortade svaret "Njutning". Som ju all klättring är, förr eller senare.
Nåja, på Land är svaret England,
på Område svarar vi alltså Wales,
Oooo.... om en walesare läser det där ligger du risigt till.
Liknande trådar
- Svar
- 15
- Visningar
- 3 M
- Svar
- 8
- Visningar
- 993 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar