Gissa leden

Jajamen.
Välkommen hem, nu räknar jag med exotiska bilder :)
Inte kul att posta bilder... är hellre ut och tar dem... Men man kan inte altid få som man vill. Lider av "post-vacation disorder".

Inte en led, utan en plats... Var är vi? Inte den bästa klättringen, men ett jäkligt fint område att stanna några dagar i om man har husbil eller vill tälta. Klippan i bilden har ett gäng bultade leder från en repa till ca åtta repor. Finns lite annat i krokarna också, bl a en riktig choss-hög att tradklättra om så önkas (vi vände dock efter första repan, klättra choss är inge vidare, ännu mindre i regn).
 

Bilagor

  • P8130656.jpg
    P8130656.jpg
    124 KB · Visningar: 548
Det här var inte lätt! Närheten till Italien och Ailefroide leder ju tankarna till Ecrins ivf?

Kollade igenom Rollands förare över Brianconnais, Haut Val Durance och Queyras (den enda jag har över området), men hittade ingenting där som såg rätt ut. Möjligtvis Vallee de Tramouillon, men det tror jag inte.

När jag ser bilden tänker jag av någon anledning på ett ställe i närheten av Bourg-en-Oisans som jag körde förbi nyligen, men jag har ingen aning om klättringen där.
 
Ecrins är det inte. Briançon är lite närmare. Här är två bilder till på området. Den första är choss-högen vi vände på, den andra är en klippa med några sex/sju replängders bultade turer. Vi gjorde en som går precis till höger om stora hörnet mitt i bilden.
 

Bilagor

  • sP8120655.jpg
    sP8120655.jpg
    66.8 KB · Visningar: 315
  • sP8140710.jpg
    sP8140710.jpg
    77.8 KB · Visningar: 323
Jag googlade "Val Durance" och hamnade på tok för långt bort.

Mina bilder är betydligt närmare Briançon. På vilodagen tog vi en snabb lunch i närmaste stad/större by som råkade vara i Italien's allra västraste (skriver man så?) del. Det var närmare dit än till Briançon.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.