Gissa bilder i Gävleborgs län

Ungefär 100 m från kojorna finns denna ledtråd.
Calle

Bilagor

• IMGS_4.jpg
    IMGS_4.jpg
    91.1 KB · Visningar: 307

avslLM

Avstängd
Det verkar vara en enkel väghyvel. Antar då att kojorna ligger i närheten av nåt någorlunda identifierbart där man har behov av en sådan och det första som jag tänker på är en travträningsbana. Har hittat några sådana, men ännu inga kojor.

I Terrängkartan är endast en av kojorna utsatt medan Fastighetskartan visar båda.
Vitmossa har en viss betydelse i närområdet.
Calle

avslLM

Avstängd
Misstänkte att det var fråga om en torvtäkt. Chansar då på den vid Stormyran (N61.5796° E15.9244°). Kojorna har jag inte hittat (än).

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

avslLM

Avstängd
Hittade en torvtäkt närmare Arbrå vid N61.4994° E16.2219° med namnet Vassbergsmyren(?). Ser en koja i flygbilden i alla fall.

Julnöt!

För att sysselsätta er lite i den stundande julhelgen så kan ni fundera på följande bild....

Bilagor

• IMG_0434_l.jpg
    IMG_0434_l.jpg
    240.6 KB · Visningar: 258

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips