Gissa bilder i Gävleborgs län

Lägger ut en bild till från samma ställe.

Calle

Bilagor

• IMGF_2.jpg
    IMGF_2.jpg
    81.5 KB · Visningar: 300
För att minska svårighetsgraden från en "femma" till en "tvåa" lägger jag ut en bild till.
Calle

Bilagor

• IMGF_4.jpg
    IMGF_4.jpg
    88.9 KB · Visningar: 311
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Rätt. Flurn är den gamla stavningen (och som det uttalas här uppe). Ett privat initiativ att återskapa gamla miljöer etc. Nostalgikick för många.

# 79 får jag fundera på ser jag.

Calle

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
# 79 var klurig. Liknar miljön vid Höstbodarna SV om Bollnäs, men har för mig att det är ett annat stuk på den. Stannar dock vid Höstbodarna som gissning.

Calle

avslLM

Avslutat
Kul, du kom med rätt svar samtidigt som jag lade in en ledtråd. Den kan du ju också fundera på en stund.

Lika bra att lägga in nästa bild direkt.

t080.jpg

Då blir gissningen den gruva som finns vid Vingesbacke, sweref 99 lat long,0:N60.529732° E16.408334°
Det var en lång skugga där i Google Earth, svårare att hitta ett bönhus där...

Calle

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.