Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
...åtminstone en som rivit sig i skallen. Har sett många brandtorn, men detta skulle man ha kommit ihåg om man en gång sett det.
Men om jag går på höjdläget så drar jag till med en gissning på Storberget i Forsa.
Nu börjar den femgradiga svårighetsindelningen knaka lite, detta är åtminstone en sjua om man aldrig varit där. fräckt torn förövrigt...
Jag gissar på Björnberget, 6865642,554179 SWEREF99TM ca 1 mil NNV Ljusdal.
Då min utgångspunkt för sökandet är våra allmänna kartor så kan jag bara hitta 3 torn i länet som ligger på denna höjd (eller däromkring) och i närheten av en vandringsled. Ljusdal ger mig ytterligare hjälp då två torn i ligger i Ljusdals kn och jag har redan använt det ena. Då gissar jag på Vallåsen strax norr om Färila.
thureb;450354...positionen kan jag inte enligt kartan skall det vara vid vägbrons södra landfäste. [URL="http://www.abc.se/%7Em4661/index.php?id=462" sa:
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...