Gissa bilder i Gävleborgs län

Funderingar......

Nej, Hagaström är det inte. Stationshuset är rivet sedan många år. Huset närmast din bild finns dock kvar och används som privatbostad.
Jag tycker Tobbes bild ser ut som någon sorts ålderdomshem eller liknade. Fint murade/putsade skorstenar och det ser ut som det är kopparplåt kring skorstenar och takkanter. Gissningsvis byggt någonstans mellan 1910/20 och 1940/50. Har nog haft någon form av offentlig funktion....

Micke

avslLM

Avslutat
Snillen spekulerar...;)

Ingen har rätt så här långt. Kåken ligger strax intill denna:
t050b.jpg

Miljön

på bilden ovan med tegelbyggnaden får mig att tänka på någon järnvägsnära industribebyggelse. Jag gissar att det funnits järnvägsspår framför det gula huset. Liknande miljöer har jag för mig att jag sett utmed ostkustbanan och stambanan i länet på ganska många orter. Gissar på Bollnäs alternativt Ljusdal.

Thure

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag tror..

det är Ljusdal, ser ut som att det är ett ljusblått förrådsbyggnad till virke till höger i bild.
Har i sådana fall tränat räddning med hund där, för många år sedan.

avslLM

Avslutat
Det är varken Ockelbo eller Hofors.

Hitta.se har de mest aktuella flygbilderna över platsen, och där kan man se den här ovanifrån.

Verksamheten som ligger granne med denna plats sysslar med betydligt angenämare saker...

t050d.jpg

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.