Gissa bilder i Gävleborgs län

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Funderingar......

Nej, Hagaström är det inte. Stationshuset är rivet sedan många år. Huset närmast din bild finns dock kvar och används som privatbostad.
Jag tycker Tobbes bild ser ut som någon sorts ålderdomshem eller liknade. Fint murade/putsade skorstenar och det ser ut som det är kopparplåt kring skorstenar och takkanter. Gissningsvis byggt någonstans mellan 1910/20 och 1940/50. Har nog haft någon form av offentlig funktion....

Micke

avslLM

Avslutat
Snillen spekulerar...;)

Ingen har rätt så här långt. Kåken ligger strax intill denna:
t050b.jpg

Miljön

på bilden ovan med tegelbyggnaden får mig att tänka på någon järnvägsnära industribebyggelse. Jag gissar att det funnits järnvägsspår framför det gula huset. Liknande miljöer har jag för mig att jag sett utmed ostkustbanan och stambanan i länet på ganska många orter. Gissar på Bollnäs alternativt Ljusdal.

Thure

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag tror..

det är Ljusdal, ser ut som att det är ett ljusblått förrådsbyggnad till virke till höger i bild.
Har i sådana fall tränat räddning med hund där, för många år sedan.

avslLM

Avslutat
Det är varken Ockelbo eller Hofors.

Hitta.se har de mest aktuella flygbilderna över platsen, och där kan man se den här ovanifrån.

Verksamheten som ligger granne med denna plats sysslar med betydligt angenämare saker...

t050d.jpg

Senast ändrad:

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.