Gissa bilder i Gävleborgs län

avslLM

Avslutat
Järnvägen var i drift endast mellan 1908 och 1932. Byn är nu en gång per år mötesplats för veteranbilsfantaster.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

avslLM

Avslutat
Visst är det Lobonäs! Byn ligger längs vägen mellan Voxna och Los. Loån rinner förbi precis väster om byn, och den lilla ån innehåller många roliga avsnitt för paddling, vilket ju föralldel Voxnan gör också. Båda vattendragen har utnyttjats för kanotetapper på tävlingen Kanot & Hoj.

avslLM

Avslutat
Dags för nästa bild. Den här gången lär det bli lättare igen.

t039.jpg

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

avslLM

Avslutat
Tredje raka Thure!

Varje gång man passerar Oslättfors och ser kyrkan undrar man när den kommer att sjunka i Testeboån.

Nästa är medelsvår.

t040.jpg

avslLM

Avslutat
Nu är du svårstoppad Thure. Jag undrar dock om inte nästa bild tar litet längre tid.

t041.jpg

Inga ledtrådar till att börja med.

Då tror jag att vi hamnat i närheten av Bellsåsen igen, vid Gustavsfors strax väster om Hällbo. "Olles stuga" tillhörde Olle Svensson, icke obekant diktare om man är från trakten.

avslLM

Avslutat
Hrmmpf.. Nu förstörde du min nästa ledtråd "Olle har en sak gemensamt, förutom förnamnet, med konstnären Olle Olsson Hagalund".

Den gick fort, trots att den var svår. Men här kommer en ännu svårare (hoppas jag).

#42 - svårighetsgrad 5
t042.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.