Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Aha, då var det ingen vägbank, men det var väl det vi skulle gå på. Då bör det vara
viken vid N61.236988° E17.274902°, dvs på Enskär intill byn/gården Malen.
Den andra invandraren jag kan komma på är mårdhund, men jag hittar ingen koppling till tjädrar annat än att en mårdhund säkerligen käkar fågelägg om den får chansen.
Sen kan jag inte hålla mig längre utan fortsätter med mina bilder.
Tjädrarnas roll i detta är bara att de befinner sig i området som efterfrågas. Men visst, en tjäder skulle smaka fågel för denna finsk/ryska invandrare.
En tredje invandrare som jag inte tänkte på är ju varg, och Galvenreviret ligger ju lämpligt till. Men att placera tjädrarna på en bestämd plats utifrån det fixar jag inte.
En tredje invandrare som jag inte tänkte på är ju varg, och Galvenreviret ligger ju lämpligt till. Men att placera tjädrarna på en bestämd plats utifrån det fixar jag inte.
Galvenreviret är rätt svar!
Eftersom vargrevir är stora så kunde jag använt flera olika bildalternativ som ledtrådar, men det blev en bild på tjädrar. Någon bild på vargarna har jag inte, det enda jag sett av dem är spår.
Det speciella med detta revir är att den s.k. Pessinkivargen bildade par här och eftersom den vargen är invandrad österifrån ses paret som ett steg mot minskad inavel.
Och när det gäller #34 så blir min gissning Los. Det finns en liten backe där och du har varit i krokarna, dock har jag inte varit ända fram till den backen.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...