Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa bilder i Gävleborgs län
- Trådstartare avslLM
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Snart ett dygn har gått utan en gissning på #27, dags för en ledtråd.
Då kan det vara hög tid för en gissning.
Kopparfors gick ju upp i Stora för bra många år sedan och jag kan tänka mig att det är deras plantskola som fått stryka på foten. Brattfors fanns plantskolan den tror jag.
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
avslLM
Avslutat
Jag sa ju att den var ganska lätt - rätt alltså. Den ligger nedanför nuvarande kraftverksdammen, i princip i Ljusnans gamla älvfåra.Laforsen.... tack vare raä-s utmärkta söktjänst.
Får grunna på din bild. En parkeringsplats i en vik där det rinner ut en å/bäck som korsas av en bro är mina sökkriterier. Möjligen i närheten av Enånger - Iggesund om det var därifrån du startade till Agö.
Vi får se vad jag hittar...
Laforsen.... tack vare raä-s utmärkta söktjänst.
Är så stursk att jag lägger ut nästa bild.....
Lägger in en bild till som ledtråd. Det rör sig inte om en vik utan en gammal vattenled. Bron som skymtas i bilden ligger här bakom oss.
Micke
Bilagor
I väntan på en ledtråd från Micke kommer den nästa från mig.
Det är inte Bodagrottorna, där har vi redan varit.
Kan det vara Rönnåsberget??
Micke
Liknande trådar
- Svar
- 0
- Visningar
- 3 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 953 K
Dela: