Gissa bilder i Gävleborgs län

Så rätt så. Undrar om det är någon stump av den gamla Salabanan som jag inte frågat om än?

Är Calle på plats tror jag han tar denna snabbast.

t024.jpg

Man ser inte så mycket i det frimärket, så ladda hem den stora i stället:
http://www.djuvfeldt.se/img/quiz2/t024_s.jpg

Bolleberget

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

avslLM

Avslutat
I praktiken dött lopp med rätt svar. Bilden (sammansatt av 7 delbilder) är tagen från Bolleberget och åt SO, dvs mot Bollnäs.

Nu ska jag ut i skogen en stund, grunna på den här så länge.

t025.jpg

Bollnäs

Den vyn har jag sett några gånger. Såg att fler hunnit före med svaret så jag kan glänsa lite med att bilden tagen från Lilla Bolleberget.

Där satt den. Jag visste att någon skulle knäcka den.

#20 - en enklare nöt att knäcka
t020.jpg

Måste bara kommentera din bildserie från Forsbacka och då bild nr 14 från "Glödgen". Forsbacka kammarkör har inga konserter i denna lokal (skall dock inte förväxlas med Forsbacka kyrkokör, vilket många gör.) men det skulle kanske fungera. Dock spelas det eller har iallafall spelats någon form av teater i lokalen sommartid. Vintertid används den som vinterförvaring av husvagnar. Har haft min egen där under flera år.

Micke, webmaster för www.forsbackakammarkor.se

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

avslLM

Avslutat
Nej, den är det inte.

Platsen och det som bryts har koppling till en tidigare bildfråga. Den finns dessutom utmärkt i Terrängkartan.

Då är det väl Brynstensgruvan utanför Ryggskog förmodar jag....

Jag lägger till en gissningsbild. Var kan detta vara?

Bilagor

• M9_l.jpg
    M9_l.jpg
    56.8 KB · Visningar: 294

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.