Gillaknapp!

När jag läst en del av de negativa kommentarerna på mitt förslag så håller jag faktiskt med.
När jag skrev förslaget så tänkte jag faktiskt inte på forumtrådarna utan på de bilder som läggs på Utsidan.
Ofta hittar jag vackra eller spännande foton i bildflödet, men mycket sällan skriver jag någon kommentar, Där skulle jag vilja ha ett enklare sätt att visa mitt gillande.

HåkanF
 
När jag läst en del av de negativa kommentarerna på mitt förslag så håller jag faktiskt med.
När jag skrev förslaget så tänkte jag faktiskt inte på forumtrådarna utan på de bilder som läggs på Utsidan.
Ofta hittar jag vackra eller spännande foton i bildflödet, men mycket sällan skriver jag någon kommentar, Där skulle jag vilja ha ett enklare sätt att visa mitt gillande.

HåkanF

Det kan jag faktiskt hålla med om.
Men oavsett vad är en kort kommentar likt "Fin bild!" betydligt trevligare få än ett knapptryck där man visar sitt gillande.
 
Det här här kan ju vara en av de tillfällen då jag kanske kan hålla med dig... :)

En "gilla-knapp" sabbar mer än den gör nytta. Även om det ibland kan dyka trådar där det kan vara kul att raljera, t.ex. med markägare, så är det många gånger som jag sett att en "gilla-knapp" leder till en alltför stor trådöverskridande gilla tävling på inläggen.

Gilla-knapps-uppmärksamhet är en forum-sjukdom.

Gött att vara överens, jag gillar dig :)
 
Status nojja på likes - Nä tack!!!

Nej usch det skulle påminna allt för mycket om Facebok där alla värderar sig själva efter hur många "gilla" de fått och hur många vänner de har osv.. Status-nojjan de har på Facebook är något jag inte gillar och håller mig borta från skiten..

En gilla säger ingenting heller egentligen, medan kommentarer blir mer personliga och man ser vem som tycker vad...Skriver man något tycker jag inte man ska göra det för få många "likes" vilket det lär bli om facebook-skiten införs här..

Själv bojkottar jag Facebook och alla sidor som har kopplingar till det!!
 
När jag läst en del av de negativa kommentarerna på mitt förslag så håller jag faktiskt med.
När jag skrev förslaget så tänkte jag faktiskt inte på forumtrådarna utan på de bilder som läggs på Utsidan.
Ofta hittar jag vackra eller spännande foton i bildflödet, men mycket sällan skriver jag någon kommentar, Där skulle jag vilja ha ett enklare sätt att visa mitt gillande.

HåkanF

Hej Håkan,

Man kan ju redan ge betyg: från 1 till 5 på bilder och även lämna en kommentar om man tycker så...

Mvh troswe
 
Jag tycker ni ska ta bort gillaknappen. Den används ofta för att förstärka drevandet mot inlägg och profiler som man inte gillar. Den ökar på mobbningstendensen. Speciellt dåligt är det med endast iq-befriade ryggdunkar-smileys.

Gör det annars mer rättvist och lägg in spysmileys, tumme ner och liknande så man kan balansera upp det och visa ogillande för intolerans, men ta helst bort det helt.
 
Senast ändrad:
Jag ser gillaknappen mest som ett sätt att dra ner på antalet inlägg som i princip säger samma sak.
Det kan vara intressant att få reda på vad andra tycker och tänker och har för erfarenheter i en viss fråga (vilket nog är den mest vanliga typen av trådar) och då är gillaknappen ett bra sätt att få många svar utan en massa likartade textinlägg.
 
Jag tycker ni ska ta bort gillaknappen. Den används ofta för att förstärka drevandet mot inlägg och profiler som man inte gillar. Den ökar på mobbningstendensen. Speciellt dåligt är det med endast iq-befriade ryggdunkar-smileys.

Gör det annars mer rättvist och lägg in spysmileys, tumme ner och liknande så man kan balansera upp det och visa ogillande för intolerans, men ta helst bort det helt.

Jag håller helt med dej!
Att det sen finns ganska många vuxna som ser det som status att ha fått flest gillatecken, ser jag som rent omoget motsvarande en 14-årig flickas åsikt om gillatecken.

Dom som ger gillatecken på ett inlägg som är väl genomtänkt och har ett hjälpande syfte har jag full förståelse för men vad jag har sett på det här forumet så missbrukas gillatecknen lite för ofta i syfte för ryggdunkande uppvigling.

Läs min tråd: Kriminell av misstag så är stora delar av den redan hårdrensade tråden enbart ett enda ryggdunkande av gillatecken för att framkalla uppvigling.
Många av ryggdunkar-inläggen är sorgligt nog bortrensade...

Jag är ingen lipsill, jag tycker bara att det är pinsamt patetiskt att man måste ha "kompisar" som backar upp en.
 
Den som aktivt delar och driver kontroversiella åsikter får också räkna med att det blir debatt. Det är ju trots allt ett diskussionsforum.

Omoget beteende och onödiga inlägg försvinner inte bara för att man tar bort gillaknappen. Snarare tvärtom.

Gillaknappen är bra.
Emojisarna är onödiga.
En "tumme ner"-knapp hade inte skadat.
 
Jag håller helt med dej!
Att det sen finns ganska många vuxna som ser det som status att ha fått flest gillatecken, ser jag som rent omoget motsvarande en 14-årig flickas åsikt om gillatecken.

Dom som ger gillatecken på ett inlägg som är väl genomtänkt och har ett hjälpande syfte har jag full förståelse för men vad jag har sett på det här forumet så missbrukas gillatecknen lite för ofta i syfte för ryggdunkande uppvigling.

Läs min tråd: Kriminell av misstag så är stora delar av den redan hårdrensade tråden enbart ett enda ryggdunkande av gillatecken för att framkalla uppvigling.
Många av ryggdunkar-inläggen är sorgligt nog bortrensade...

Jag är ingen lipsill, jag tycker bara att det är pinsamt patetiskt att man måste ha "kompisar" som backar upp en.

Det är skillnad på ryggdunk mellan kpmisar och att följa ett visst forums regler.
På utsidan har skapare/ägare satt upp relger för hur de vill ha det här och när man blir medlem ingår man avtal om att följa dessa här.
Vill man diskutera på annat sätt får man välja ett annat forum, t ex flashback har väldigt högt i tak, om man tycker det är för lågt på utsidan.

/Patrik, som gillar att det är så och jag finner utsidans regler rimliga - de harmoniserar till stor del med min definition av sunt förnuft
 
Gillaknappen kan vara bra, reserverad för lite smarta och annorlunda inlägg... Borde finnas en Ogilla, personangrepp odyl hamnar på min hemliga idiot / shit-lista.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...