Gasbrännare till trangia passar till jägarkök?
- Trådstartare Damberg
- Start datum
Den som jag har sticker tyvärr ut en bit så man får ställa köket på ett par pinnar eller nåt. Men det finns väl ett par varianter av gasbrännaren och jag vet inte om alla sticker ut lika mycket nedåt.
Dessutom måste man ta upp ett hack för slangen.
Jag gjorde det för två år sen när vi skulle ut hela familjen och vandra samma sträcka som jag gått med vart och ett av barnen när de var 6 år. Jag ville ha så lätt kök som möjligt och jägarköket med en gryta och folielock blev väl nåt hekto lättare än Trangia i samma konstellation.
Var ner på stan idag och hittade en gasbrännare på Intersport. Något dyrare än internet, men jag slog till.
Kan meddela att den sticker ut 9mm under vindskyddets marknivå. Så man får palla med en träbit eller så. Bra för ventilationen om inte annat.
Hoppas det inte blir för varmt med gasbrännare bara, men det lär väl märkas.
En liten tanke: Det går möjligtvis inte att bocka om fästena 10 mm så man slipper att leta skogspinnar?
Jag stötte på samma problem när jag försökte montera ett optimus explorer i en jägarkökskopia. Min lösning var att göra en ca 3 cm hög förhöjningsring av 0,5 mm aluminium. Väger inte många gram och ryms i köket när man packar ihop det så den tar ingen extra plats.
/ Morgan