Garmin Service

Har någon e-postadressen direkt till Garmin service i England och vad heter chefen.
Jag vet att dom flyttat verksamheten till annat ställe med längre lev.tid som följd, men jag har haft min 60CS där en månad nu och har bara fått till svar när jag kontaktar Garmin Europe att den anlände 29 April.
 
Om du hade köpt den i Sverige så hade du säkert haft en ny på ett par dagar.... bara en tanke. Tycker inte att man skall gnälla på servicen när man medvetet valt bort hög service för att få ett lägre pris.
 

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jimmy_L; sa:
Om du hade köpt den i Sverige så hade du säkert haft en ny på ett par dagar.... bara en tanke. Tycker inte att man skall gnälla på servicen när man medvetet valt bort hög service för att få ett lägre pris.

Gnällde han? Tyckte mest han ställde en fråga...
 
Jimmy_L; sa:
Om du hade köpt den i Sverige så hade du säkert haft en ny på ett par dagar.... bara en tanke. Tycker inte att man skall gnälla på servicen när man medvetet valt bort hög service för att få ett lägre pris.

Har bara bra erfarenhet från Garmin i England.
Hade problem med gummibandet runt min 4 år gamla eTrex Summit!
Mejlade dit och på 4 dagar kom 2 nya gummiband och dubbelhäftande tape.
Och på 15 minuter hade jag fixat dem på GPS´n.
Garmin är toppen i England med servicen.
Jan
____________________________________
 
Jimmy_L; sa:
Tycker inte att man skall gnälla på servicen när man medvetet valt bort hög service för att få ett lägre pris.
Nu tycker inte jag heller att det var något gnäll och dessutom anser jag att en av de bästa sakerna med detta forum är att vi berättar om erfarenheterna av olika leverantörer så jag hoppas verkligen att Hans håller oss uppdaterade om utvecklingen.

Nu har Garmins servicecenter tidigare mest fått goda omdömen här i forumet så jag gissar att just Hans haft otur men då är det självklart helt rätt att lyfta problemet till någon som är ansvarig.

Att tro att alla svenska åf:ar har fantastisk service och alla utländska dålig är så inskränkt att det är skrattretande.
 
Store; sa:
öringen; sa:
Jimmy_L; sa:
Om du hade köpt den i Sverige så hade du säkert haft en ny på ett par dagar.... bara en tanke. Tycker inte att man skall gnälla på servicen när man medvetet valt bort hög service för att få ett lägre pris.
Gnällde han? Tyckte mest han ställde en fråga...
Sur smiley och fråga efter chefen. Döm själv.

Sur smiley? Ledsen skulle jag säga ;) Dessutom måste man väl få fråga efter chefen utan att det är gnäll :)
 
Lång tid men bra service annars just...

Jag fick idag tillbaka min eTrex Legend på posten, den är runt 3år och hade fått alla fel jag har hört, gummit lossnat, clickstick kass, batterier lösa, stängde av sig vid kyla, displayen glappade...

Så kvaliteten var inte direkt strålande, hoppas att det var den första serien som hade så många barnsjukdomar.

Jag skickade in den i typ april. Och idag komr det en låda med en helt ny enhet, på "Warrenty Repair" utan att jag skickat med kvitto och annat (den var ju gammal ändå). Så dom verkar vilja vårda kunderna trots allt!

Får väl hoppas att servicetiderna blir kortare snart, nu när dom flyttat. Hoppas du får tillbaka din snart!

/Andreas
 
apersson850; sa:
Neil Stevens har efterträtt Tony Broad som Service Coordinator i Romsey.

Anders

Jag överser gärna med dom flisiga ironierna, det var nog inte så illa menat.

Däremot positiva tankar till:

öringen tack för medhåll
it-gubben lugnande inlägg
PR för kloka debattinlägg
Ekis med liknande erfarenhet som jag
Apersson som löste mitt problem

E-post till Neil som idag svarade att man funnit GPSén
Gjort en reparation eller skickat en ny, vilket vet jag inte än.
Den har redan lämnat avdelningen och är på väg till mig.
Konklusion: ge aldrig upp,skaffa info hos dom som kan mer och gå gärna ett steg högre upp i hirarkien om det
känns nödvändigt.
 
Email adress till Service chefen

Hej!

Jag har en Etrex Summit som jar har glömt kvar mina batterier i (jag vet det var klumpigt) men nu har en av mina + pooler rostat loss.

Tror ni att det kan vara idee att skicka den till England? Och isåfall till vem ska man skicka den?

Tacksam för svar !

Marcus
 
Min erfarenhet med Raymarine och Garmin är att det är bättre att kontakta service på europanivå i UK än att försöka vända sig till svenska distributörer - framför allt i juli.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips