Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

garmin gpsmap 60c eller 76 c?

Är äpplen eller päron godast?

abel; sa:
Vilken ska jag välja?
Eftersom du inte berättar hur, var eller till vad du tänkt använda enheten så får du i bästa fall någorlunda genomtänkta svar grundade på hur andra personer använder sin GPS. Om du är intresserad av det så har du ställt frågan på rätt sätt men du kan då lika gärna läsa någon av många andra trådar där exakt samma fråga tragglats fram och tillbaka. Det går snabbare.

Vill du däremot veta vilken enhet som är bäst för DIG måste du nog anstränga dig lite mer och ge de som skall svara en uppfattning om ditt tänkta användningsområde, dina krav och förväntningar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kommer att använda gps:en vid segling, cykling, vandring, bilresor etc. dvs. till allt möjligt. Därför vill jag i princip ha den bästa bärbara gps som finns tillgänglig. Jag har nu avgränsat mitt val till dessa två modeller. Eftersom man knappt ser någon skillnad på specifikationerna på dessa så undrar jag enkelt, varför skulle jag välja den ena framför den andra? Jag kan inte göra något val baserat på tester och spece från nätet.

Det är som du säger, ingen större skillnad på dom.
Den ena är lite större, flyter, har mer minne och kanpparna sitter ovanför displayen.
Mitt råd är att åka och kolla på dom i någon butik så du får en uppfattning om hur det känns att hålla i dom och trycka på knapparna.

Jag har cityselect sydvästra sverige, sjökort för hela västkusten och 3 områden av OMR9 friluftskaran inne på samma gång med 56mb.
Men det tar bara några minuter att byta kartor så det stör mig inte så mycket med bara 56mb...

abel; sa:
Hur långt räcker 56 mb som lagringsutrymme?

Med Garmin City Select 7 får du med hela sveriges landyta från sydligaste Sverige och uppåt ungefär till i höjd med Uppsala. Omvänt, från Treriksröset kommer du ner till Tranås-Gränna på 56 MB.

1 del av Friluftskartan ligger på ca 40 MB.

Omvänt, om du vill se vad 56 MB inte räcker till, tar hela Sverige, med CS 7, inklusive ruttberäkningsdata, knappt 87 MB.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips