Garmin gps 64 st

Jag gillar också de robusta knapparna. :)

Men jag har aldrig varit med om att något har ändrats när man har den i fickan. Det är ju bara att "släcka" den innan man stoppar ned den...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Varför 64st?
Kartan som följer med i st är inte mycket att ha, bättre att spara pengarna och köpa en 64s.
Jag tycker att de kartor som följer med ST-modellerna är ganska trevliga att ha som backup när man rör sig i områden där man inte har en detaljerad karta (motsvarande Friluftskartan). Jag har haft nytta av det ganska ofta utomlands (i Europa). Visst kan man ofta komplettera med kartor från Openstreetmap osv men det är inte alltid de fungerar så bra.

laddning av nimh batteripack.

Hej =) jag har köpt en Garmin gpsmap 64st idag.. och köpte till nimh batteripack av garmin. men nu till frågan. Hur länge ska ja ladda batteriet första gången och hur vet man att det är färdigladdat (fullt..)

Jag laddar det med batteriet i gpsen o via usb till datorn.. det står ju inga staplar när usb är inkopplad. bara en text "Garmin" och en bild på en usb symbol.. hittar inget om det i manualen lr på nätet .=)

Mvh Micke.

hittade det =)

hej igen nu hittade jag batteristaplarna =) det var bara att trycka på startknappen så kom all info upp =) tack ändå =)

mvh Micke

Ok :) får kolla efter en separat laddare :) tack för tipset

Över till en kartfråga på 64st. Funderar på att köpa friluftskartan pro v5. Den är mkt mer detaljerad än den som ingår i 64 st. Lr hur :) jag har appen lokalsinne i mobilen och den är ju väldigt bra med varenda dike o bäck osv.. . Funderar om friluftskartan pro v5 är någorlunda likadan.. ? Hittar ingen bild på hur den ser ut på en gps. Nån som har den o kan säga hur de tycker den är.?

Friprov5

Var in o beställde en friluftskartan pro v5 nyss så jag får se själv hur den är om nån dag :) ;-)

Beställde en separat laddare på en gång :)

Mvh micke.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips