Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja, XXL har 64st i lager för bara 202 kr mer dock. Vill man prompt slippa den inkluderande kartan och större minnet och köpa 64s så finns den i lager för exakt samma pris 2727kr på Outnorth. Men st-modellen är ju mer svart och taktisk ;-)
Jag tycker att de kartor som följer med ST-modellerna är ganska trevliga att ha som backup när man rör sig i områden där man inte har en detaljerad karta (motsvarande Friluftskartan). Jag har haft nytta av det ganska ofta utomlands (i Europa). Visst kan man ofta komplettera med kartor från Openstreetmap osv men det är inte alltid de fungerar så bra.
Hej =) jag har köpt en Garmin gpsmap 64st idag.. och köpte till nimh batteripack av garmin. men nu till frågan. Hur länge ska ja ladda batteriet första gången och hur vet man att det är färdigladdat (fullt..)
Jag laddar det med batteriet i gpsen o via usb till datorn.. det står ju inga staplar när usb är inkopplad. bara en text "Garmin" och en bild på en usb symbol.. hittar inget om det i manualen lr på nätet .=)
Ok får kolla efter en separat laddare tack för tipset
Över till en kartfråga på 64st. Funderar på att köpa friluftskartan pro v5. Den är mkt mer detaljerad än den som ingår i 64 st. Lr hur jag har appen lokalsinne i mobilen och den är ju väldigt bra med varenda dike o bäck osv.. . Funderar om friluftskartan pro v5 är någorlunda likadan.. ? Hittar ingen bild på hur den ser ut på en gps. Nån som har den o kan säga hur de tycker den är.?
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar