Garmin Astro Hur ladda in gröna kartan

Jag har en Garmin Astro. Den bygger på 60 modellen. Hur kan man få in gröna kartan i den. Jag har gröna kartan och den är mycket mera detaljerad än Fritids. pro. Kan man exportera till .IMG och sedan importera den till GPS'en ?? Vilka programmvaror behöver jag för detta ?

Du kan inte exportera lantmäteriets rasterkartor i .rik format till Garmins vektorformat .img. Tyvärr. FriPro är det bästa som finns till garmin. Vill du använda .rik kartan måste du köra med en dator/handdator och Fugawi eller Kartex.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vilka progra...

Vilka program skall man använda för att göra egna kartor ?

Var finns det "hemgjorda" kartor att ladda ner som man kan ha i en Garmin ? Hittade en sida men det verkade bara vara POI's över sverige. Hur stor är en karta i allmänhet ex. 1/4 av landet ?

Detta finns diskuterat här tidigare

Läs gamla trådar här om hur man gör egna kartor. Sök på google på map och Garmin samt det område du är intresserad av så hittar du en del fria kartor.

Jag gjorde det häromdagen och hittade då fria kartor (gjord av en privatperson) som fungerar med Mapsource över Kanarieöarna baserade på 50.000-dels topografiska kartor.

Finns lokalt sådan kartor i Sverige men jag vet inte hur mycket som egenutvecklats här på senare tid.

I många länder finns olika fabrikanter av kartor för garminGPSer. Det är bra med sådan konkurrens. Jag betalar gärna en slant för bra kartor.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips