Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gammal karta, MapSource stängs ner
- Trådstartare PR
- Start datum
Jag har för mig att frågan varit uppe tidigare men jag hittar inget bättre än detta.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=36798
Vad händer om du ändrar datum i datorn, som att ställa tillbaka klockan 1 år?
Sedan skulle jag prova med att ändra datum på alla filer (kartor) i den aktuella katalogen.
Jag har använt ”File Time Editor” när jag av någon anledning behövt ändra datum/tid på en eller flera filer. Programmet finns numera på
http://www.andreas-software.com/sweden/program.asp
Per Brune
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=36798
Vad händer om du ändrar datum i datorn, som att ställa tillbaka klockan 1 år?
Sedan skulle jag prova med att ändra datum på alla filer (kartor) i den aktuella katalogen.
Jag har använt ”File Time Editor” när jag av någon anledning behövt ändra datum/tid på en eller flera filer. Programmet finns numera på
http://www.andreas-software.com/sweden/program.asp
Per Brune
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tack Per!
Jag kanske missar något men hittar inget matnyttigt i tråden du länkar. Jag har redan varit inne i registret och tittat men hittade inget uppenbart där.
Om jag ställer tillbaka tiden ett år startar MapSource snällt och lydigt som det skall. Gissningsvis startade eländet vid halvårsskiftet den första juli. Jag hittar däremot ingen inställning i MapSource för att undgå felet och att ha fel tid inställd är inget jag accepterar långsiktigt.
Är det bara jag som har problemet, har verkligen alla uppdaterat till CN version 9?
Jag har förresten också BlueChart ver 7 installerad som är ännu äldre men den ger inget problem.
Jag kanske missar något men hittar inget matnyttigt i tråden du länkar. Jag har redan varit inne i registret och tittat men hittade inget uppenbart där.
Om jag ställer tillbaka tiden ett år startar MapSource snällt och lydigt som det skall. Gissningsvis startade eländet vid halvårsskiftet den första juli. Jag hittar däremot ingen inställning i MapSource för att undgå felet och att ha fel tid inställd är inget jag accepterar långsiktigt.
Är det bara jag som har problemet, har verkligen alla uppdaterat till CN version 9?
Jag har förresten också BlueChart ver 7 installerad som är ännu äldre men den ger inget problem.
Tack för tipset men jag är inlogggad där och finner den inte.logg in på "mygarmin", og du finner email adressen til support i UK.
Efter inloggningen väljer jag "mySupport" och får då upp ett nytt fönster med två rutor som meddelar att "You do not have any unanswered e-mail messages." respektive "You do not have any answered e-mails.". Jag anar därför att det någonstans djupt i systemet finns en möjlighet att kommunicera med dem men hittar ingen adress eller möjligheter att skicka meddelanden.
Under ovanstående finns länken "Proceed to main support" där jag kommer in till en möjlighet att söka i FAQ-databasen men fortfarande ser jag ingen möjlighet att få kontakt.
I det ursprungliga fönstret (inloggad på mySupport) hamnar jag bara på sidan jag tidigare länkade till.
Exakt var någonstans finner jag adressen?
Okej, jag hittade själv till slut
Eftersom jag inte hittade något vettigt svar i FAQ-databasen gick jag förstås inte in och tittade men när jag nu ändå valde ett svar som inte är relaterat till min frågställning finns i alla fall en möjlighet att få kontakt där. Att gränssnittet är svårnavigerat och verkade hänga sig så jag inte kan se något mer imponerar inte direkt men nu har jag förhoppningsvis lyckats få in en fråga i systemet. De utlovar svar inom tre dagar...
Eftersom jag inte hittade något vettigt svar i FAQ-databasen gick jag förstås inte in och tittade men när jag nu ändå valde ett svar som inte är relaterat till min frågställning finns i alla fall en möjlighet att få kontakt där. Att gränssnittet är svårnavigerat och verkade hänga sig så jag inte kan se något mer imponerar inte direkt men nu har jag förhoppningsvis lyckats få in en fråga i systemet. De utlovar svar inom tre dagar...
Från myGarmin kan jag bara hitta "contact support från den allra översta menyn och då öppnas inget nytt fönster utan jag hamnar på sidan jag skrev om i min första länk.my garmin-> contact support-> email product support-> da kommer det opp et nytt fõnster, fyll inn din forespørsel
Om jag däremot väljer mySupport öppnas ett nytt fönster med de begränsningar jag redan berättat om. Det gick att hitta till slut men var inte lätt.
Jag kanske har några inställningar som gör att mitt myGarmin ser annorlunda ut än din, vad vet jag?
Stort tack i alla fall för att du försöker guida en förvirrad man...
Inget svar än...
Svaret som utlovades inom tre dagar från Garmins support väntar jag fortfarande på...
Är det någon annan som inte har uppgraderat CityNavigator och därför fortfarande bara har CN ver. 8 installerad? Det skulle vara mycket värt för mig att veta om det verkligen är ett fel i programmet eller bara i min installation?
Svaret som utlovades inom tre dagar från Garmins support väntar jag fortfarande på...
Är det någon annan som inte har uppgraderat CityNavigator och därför fortfarande bara har CN ver. 8 installerad? Det skulle vara mycket värt för mig att veta om det verkligen är ett fel i programmet eller bara i min installation?
Tack!
Tack, då vet jag åtminstone att det bara är min installation det är fel på och det förklarar (men ursäktar inte) ointresset från supporten.
I min ruta står det också "Om du vill köpa uppdaterade kartdata går du till följande adress på Internet", sedan är det tomt. Jag föreställer mig att det borde vara en länk något därunder och kanske är det den informationen som MS av någon anledning tappat och de inte har en vettig felhantering i programmet...
Jag får väl bita i det sura äpplet och installera om alltihop.
Du får också upp en ruta där det finns en knapp "Påminn mig senare", men får då alltså något resultat när du trycker på knappen?Jag har fortfarande version 8 och senaste uppdateringen av mapSource installerat pâ en Win XP Pro. Allt fungerade utan bekymmer senast i förra helgen, men MS säger varje gâng att min v8 är för gammal.
Tack, då vet jag åtminstone att det bara är min installation det är fel på och det förklarar (men ursäktar inte) ointresset från supporten.
I min ruta står det också "Om du vill köpa uppdaterade kartdata går du till följande adress på Internet", sedan är det tomt. Jag föreställer mig att det borde vara en länk något därunder och kanske är det den informationen som MS av någon anledning tappat och de inte har en vettig felhantering i programmet...
Jag får väl bita i det sura äpplet och installera om alltihop.
Liknande trådar
- Svar
- 7
- Visningar
- 82 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 567 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg