Gammal karta, MapSource stängs ner

När jag startar MapSource får jag upp en varning om att min CityNavigator version 8 är äldre än ett år och bör uppdateras. Att kartan är gammal är förvisso sant men efter att ha visat skylten i fem sekunder stängs MapSource ned oavsett vad jag försöker göra.

Några tips?
 
Jag har för mig att frågan varit uppe tidigare men jag hittar inget bättre än detta.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=36798


Vad händer om du ändrar datum i datorn, som att ställa tillbaka klockan 1 år?

Sedan skulle jag prova med att ändra datum på alla filer (kartor) i den aktuella katalogen.
Jag har använt ”File Time Editor” när jag av någon anledning behövt ändra datum/tid på en eller flera filer. Programmet finns numera på
http://www.andreas-software.com/sweden/program.asp

Per Brune
 
Tack Per!

Jag kanske missar något men hittar inget matnyttigt i tråden du länkar. Jag har redan varit inne i registret och tittat men hittade inget uppenbart där.

Om jag ställer tillbaka tiden ett år startar MapSource snällt och lydigt som det skall. Gissningsvis startade eländet vid halvårsskiftet den första juli. Jag hittar däremot ingen inställning i MapSource för att undgå felet och att ha fel tid inställd är inget jag accepterar långsiktigt.

Är det bara jag som har problemet, har verkligen alla uppdaterat till CN version 9?

Jag har förresten också BlueChart ver 7 installerad som är ännu äldre men den ger inget problem.
 
Garmin support?

Någon som vet epostadressen till Garmin support UK?

På den här sidan står det klart och tydligt "Email Product Support" men jag kan omöjligt hitta någon adress.
Jag vill slippa slösa tid och pengar på att sitta i telefon till England.
 
logg in på "mygarmin", og du finner email adressen til support i UK.
Tack för tipset men jag är inlogggad där och finner den inte.

Efter inloggningen väljer jag "mySupport" och får då upp ett nytt fönster med två rutor som meddelar att "You do not have any unanswered e-mail messages." respektive "You do not have any answered e-mails.". Jag anar därför att det någonstans djupt i systemet finns en möjlighet att kommunicera med dem men hittar ingen adress eller möjligheter att skicka meddelanden.

Under ovanstående finns länken "Proceed to main support" där jag kommer in till en möjlighet att söka i FAQ-databasen men fortfarande ser jag ingen möjlighet att få kontakt.

I det ursprungliga fönstret (inloggad på mySupport) hamnar jag bara på sidan jag tidigare länkade till.

Exakt var någonstans finner jag adressen?
 
Okej, jag hittade själv till slut

Eftersom jag inte hittade något vettigt svar i FAQ-databasen gick jag förstås inte in och tittade men när jag nu ändå valde ett svar som inte är relaterat till min frågställning finns i alla fall en möjlighet att få kontakt där. Att gränssnittet är svårnavigerat och verkade hänga sig så jag inte kan se något mer imponerar inte direkt men nu har jag förhoppningsvis lyckats få in en fråga i systemet. De utlovar svar inom tre dagar...
 
my garmin-> contact support-> email product support-> da kommer det opp et nytt fõnster, fyll inn din forespørsel
 
my garmin-> contact support-> email product support-> da kommer det opp et nytt fõnster, fyll inn din forespørsel
Från myGarmin kan jag bara hitta "contact support från den allra översta menyn och då öppnas inget nytt fönster utan jag hamnar på sidan jag skrev om i min första länk.

Om jag däremot väljer mySupport öppnas ett nytt fönster med de begränsningar jag redan berättat om. Det gick att hitta till slut men var inte lätt.

Jag kanske har några inställningar som gör att mitt myGarmin ser annorlunda ut än din, vad vet jag?

Stort tack i alla fall för att du försöker guida en förvirrad man... ;)
 
Inget svar än...

Svaret som utlovades inom tre dagar från Garmins support väntar jag fortfarande på...

Är det någon annan som inte har uppgraderat CityNavigator och därför fortfarande bara har CN ver. 8 installerad? Det skulle vara mycket värt för mig att veta om det verkligen är ett fel i programmet eller bara i min installation?
 
Jag har fortfarande version 8 och senaste uppdateringen av mapSource installerat pâ en Win XP Pro. Allt fungerade utan bekymmer senast i förra helgen, men MS säger varje gâng att min v8 är för gammal.
 
Tack!

Jag har fortfarande version 8 och senaste uppdateringen av mapSource installerat pâ en Win XP Pro. Allt fungerade utan bekymmer senast i förra helgen, men MS säger varje gâng att min v8 är för gammal.
Du får också upp en ruta där det finns en knapp "Påminn mig senare", men får då alltså något resultat när du trycker på knappen?

Tack, då vet jag åtminstone att det bara är min installation det är fel på och det förklarar (men ursäktar inte) ointresset från supporten.

I min ruta står det också "Om du vill köpa uppdaterade kartdata går du till följande adress på Internet", sedan är det tomt. Jag föreställer mig att det borde vara en länk något därunder och kanske är det den informationen som MS av någon anledning tappat och de inte har en vettig felhantering i programmet...

Jag får väl bita i det sura äpplet och installera om alltihop.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Roni Kalibrera gammal karta Navigering 6
Bosse D Tanka data från gammal Garmin Etrex venture eller legend Navigering 8
ÄventyrsUffe Nya friluftskartan prime v2 i gammal astro? Navigering 6
bruse Sälja gammal Garmin eTrex Legend Navigering 3
guhj Billig gammal GPS, visa koord, inget mer. Var hitta? Navigering 8
tbergman Samisk vs. gammal stavning Navigering 6
Tumbleweed Positionsformat i gammal GPS 45 Navigering 13
niking En gammal lärobok i geodetisk mätning Navigering 1
chuck CN NT+ v8 Gammal? Navigering 18
apersson850 Hur gammal är Friluftskartan? Navigering 24
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
manlan Karta för paddling 1:25000 Navigering 5
swimwhizz App för att lägga bild över karta. Navigering 9
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
Robban3000 Alpha 100 ladda karta till sdkort Navigering 1
FDWCARL Lantmäteri Karta, ViewRanger Navigering 35
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
Totteman Elektronik som komplement till karta Navigering 12
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
SEHLBERG Topografisk karta Pro V6 Navigering 8
Nordiska Motorcyklister Fysisk karta till digital - Överföra Navigering 11
errbe Garmin DEZL 770 gillar inte topo-karta Navigering 7
mile0003 Mest vettiga karta (GPS) Navigering 8
Brus-Nilsson GPS-karta med fornlämningar Navigering 3
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
wisher Visa karta i basecamp från montana? Navigering 1
jffoto Söker en gps med detaljerad karta Navigering 35
gundj Karta Jotunheimen Navigering 1
Nitsson Vilken iPhone app för topografisk karta / GPS? Navigering 29
Avarage Köpte "ny" karta som inte uppdaterats på länge. Navigering 15
Mahok Centrerad karta Navigering 10
Vintervilan Bra skala på karta? (Besseggen) Navigering 7
KGoransson Önskar råd ang karta för cykling Navigering 25
stenblock Hitta.se nya "Frilufts"-karta Navigering 3
vojma Kvalité på medföljande karta i Garmin Montana 650T Navigering 6
sofus81 Nyköpt Garmin etrex 30- vilken karta ska jag ha? Navigering 12
Vinylbrus Karta över Rago nationalpark Navigering 2
Davva2 Karta över Estland till Garmin Navigering 11
Pathag konvertera spår till karta Navigering 4
johnliungman Vad ska vara upp på en karta på en skylt Navigering 29
joask202 Vilket rasterformat till smartphone? Navigering 8
wistrom Digital karta blekingeleden Navigering 3
Karpaterna.se GPS-karta över fjällen Navigering 21
Glännman Vilken karta för Härjehågna Navigering 2
tango Vilken tyvek-karta över Blekinge? Navigering 1
eritho Karta från SD till dator (BaseCamp) Navigering 16
chrsan hur ser man karta på sd kort i Basecamp? Navigering 3
pby Behövs karta och kompass längre? Navigering 68

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.