Gammal karta, MapSource stängs ner

Jag hade precis samma bekymmer. Påminnelsen var lika frekevent som svaret var infrekvent från sportmanship (ringde 2ggr och de skulle återkomma....) . Det var olika på min jobbdator (OK) och min hemdator (påminnelse) . Även om jag 'påminn senare' så dök det upp igen. För mej slutade det när jag startade datorn i felsäkert läge. Jag minns inte om jag startade mapsource i det läget. Vid nästa normala boot var allt OK igen. Sedan har jag iofs köpt CN9, men det ska man inte tvingas att göra.

Mitt problem var att Garnin Trainingcenter stängdes ner efter popupen och jag fick ta bort CN8 ur registret tills det var löst.

Om felsäkert läge är lösningen för alla vet jag inte..

Uppgradering hjälpte

Efter två veckor fick jag till slut ett svar ...

Uppgradering till MapSource version 6.12.4 hjälpte trots att det inte nämns som ett fixat problem.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips