fundera på och leva enkelt friluftsliv i sommar.

har börjat bli less på ha med så mycket i ryggsäcken så nu har jag tänkt testa leva ett enklare friluftsliv. det blir i skogs miljö.
utrustning blir det här:
ryggsäck
poncho till regnskydd och tak för natten
liggunderlag
en lång jacka som att täcka över när man ska sova.
kokkärl för mat.

plus det jag ha på mig.

vad tror ni om detta?

Hallå!

Det ser bra ut,men jag sjäv hade lag till en sovsäck, kniv o tändstickor. Sen har du ett enkelt o bekvämt skogsliv :)

Mvh Nicklas

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Kniv och ev tändstickor om det inte är så att du redan kan göra upp eld på annat vis.
Mat är inte så dumt att ha med sig, åtminstone lite nödproviant
Hur lång tid tänker du dig?

Du hann före...:)

Sovsäck är ju absolut inget måste men kyligar nätter ökar det komforten ganska rejält. I övrigt har du det nödvändigaste med.
Är tanken att vandra eller hålla dig inom ungefär samma område?

Om du bara ska ha sådär lite med dig, vad ska du ha ryggsäcken till? :)

På sommaren behöver man ju inte så mycket, så jag skulle nog vilja vända lite på frågan och säga så här: Vad är det du har tänkt lämna hemma menar du?

har börjat bli less på ha med så mycket i ryggsäcken så nu har jag tänkt testa leva ett enklare friluftsliv. det blir i skogs miljö.
utrustning blir det här:
ryggsäck
poncho till regnskydd och tak för natten
liggunderlag
en lång jacka som att täcka över när man ska sova.
kokkärl för mat.

plus det jag ha på mig.

vad tror ni om detta?

Ska du leva enkel så prova att bara köra kniv,tändstål,stålmugg och eventuellt något förstarkningsplagg för regn. Finns inte bättre än att leva på naturens villkor.

Over and out

Beror på var och när du skall vandra, men om det är som jag tror, så hade jag lagt till myggstift ;).
Din långa varma jacka blir nog både tyngre och mindre praktiskt än motsvarande varm sovsäck + tröja för dagen.

Trädgårdspade för att gömma det som inte bör vara ovanpå. WC papper i plastpåse. Sen tror jag att det räcker för enkelt friluftsliv tills dess myggstiftet eller fisken tar slut.
go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips