Fugawi i min PocketPc med .RIK kartor

Vill inte funka för mig. Måste kartorna ligga på något speciellt ställe i PDAan för att Fugawi ska hitta dom? Har lagt en .RIK karta på samma ställe som världskartan som följer med programet ligger utan resultat.

Finns ju liksom ingen bläddra funktion så man kan utforska sig fram till en karta.

1. Se till att under Anpassa & Inställningar att du har angett PDA till PocketPC.

2. Markera området du skall exportera med markeringsverktyget.

3. Välj Redigera & Exportera Valet till PDA.

4. Du kan nu se vilka kartor som ligger i din mapp på din PDA under Gå Till & PDA Bibliotek. Det är lite som en enkel filhaterare mellan Fugawi PC & Fugawi PDA.

Förtydligande av ovanstående inlägg

Fugawi i Pocket PC kan inte läsa rik-kartor.
rik-kartor måste först exporteras i Fugawi på PC till fx4-filer som kan läsas av Fugawi i Pocket PC.
Följ instruktionen i inlägget ovanför.

redbreather; sa:
1. Se till att under Anpassa & Inställningar att du har angett PDA till PocketPC.

2. Markera området du skall exportera med markeringsverktyget.

3. Välj Redigera & Exportera Valet till PDA.

4. Du kan nu se vilka kartor som ligger i din mapp på din PDA under Gå Till & PDA Bibliotek. Det är lite som en enkel filhaterare mellan Fugawi PC & Fugawi PDA.

Man tackar.

Det går alltså att exportera en 'hel' karta också. Dvs om jag har en .rik karta på 200MB så kan jag göra om den till 'Fugawi' format. Samma storlek på filerna?

Jag har inte provar med ett helt blad, men det borde fungera. Eftersom jag nyss sålt min gamla PPC och väntar på min nya, så kan jag inte säga dig något om filstorlekarna. Tror dock att de är komprimerade i.

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips